Tuesday, May 01, 2007

Maskerad!

Metrologerna säger att sommaren skall bli fin.

Kul säger ni, jobbigt säger jag. Det innebär att jag kommer tvingas gå omkring och klimakteriesvettas i min pölsiga tshirt för att dölja min mage och skylla på vattenskräck så man slipper strippa av sig och bada.

Jag försöker ju lura er alla med att jag tränar och äter sund mat. Så är det givetvis inte jag är fortsatt en slarver med noll driv för att bli av med magen.

Problemet med att försöka framställa mig i god dager när jag varit föga diskret med min identitet gör att folk ser mig. Jag tvingas därför maskera mig.

Om någon frågar mig om jag ätit glass i veckan så kommer jag neka till det. Jag var och tränade.



I övrigt så har min helg varit den tråkigaste på aslänge. Jag längtar fan till jobbet nästan så jag kan umgås med folk. Jag saknar mina polare i stockholm och göteborg, ni vet polarna man kan tävla mot hitta på något skoj med eller bara kröka ner sig.

Sitta i malmö som ett jävla miffo och undra om sambon skall komma hem några timmar denna helg eller ej är så boring. Jag är till råga på allt för lat att engagera mig själv så jag har väl suttit i soffan mest hela helgen lyssnat på musik och pillat mig i naveln. Trodde jag var kung på att slappa men nu dör jag snart av tristes.

Adjö

/D

4 comments:

Anonymous said...

min helg har varit lika pissig. den har gått från soffläge, sängläge, till mc donald och soffläge igen. värdelöst. ingen glass blev det heller =/

kom till stockholm vetja. du behöver miljöombyte. snarast. att längta till jobbet är ett sign.

Dante said...

fast bling du har ju varit sjuk. Du får ju vuxenpoäng som varit hemma och kurerat dig istället för att typ bli av med oskulden på skitig volvo aspackad på explorer på valborg.

Jag hade ingen ursäkt och jag fick inga vuxenpoäng jag var bara tråkig.

Grejen är den att jag nu är på väg till stockholm och jobbet och jag ångrar bittert mina ord igår. Jag vill softa mer inte jobba. blää

/D

Anette said...

*asg* Vilken skönt soft bild!!!

Och vänta lite nu, du menar att det blir vuxenpoäng på att inte vara ute och supa skallen i bitar och hänga upp och ner i ett dike på Valborg? Fan oxå!!!

Dante said...

Net - Du är för ung för att ens tänka på vuxenpoäng ;-)

/D