Monday, May 07, 2007

Självdisciplin!

Ni som följer min blogg vet ju att jag är en väldigt blygsam person som väldigt sällan framhäver mig själv. Nu idag tänker jag göra ett undantag och berömma mig själv.

Jag har en grym självdisciplin! Alltså jag berömmer inte mig själv för att jag åt en kycklingsallad idag på lunchen utan det jag skall ha beröm för är att jag inte dödade min bästa säljare idag.

Efter min lunch så hade jag ett lite mötet med ovan säljare, han passade på att mumsa i sig sin lunch medan vi språkade. En jättestor hamburgare från BurgerKing med tillhörande läsk och pommes.

Precis när snubben vecklade av pappret så lös solen ner från takfönstret och kastade ett förföriskt skimmer över hamburgaren. Jag blev rörd och helt varm i hela kroppen det var som att titta på någon man riktigt älskar. Typ som att sexa med någon man tycker om, lite den känslan. Det var så vackert det kändes som det var gud som lös upp rummet.

Ja ni förstår vad jag vill komma med gällande min disciplin. Att jag inte slog ihjäl snubben och åt upp hans hamburgare ja det är faktiskt ett under. Men han är bolagets bästa säljare och jag som sitter mitt upp i en rekryteringsrunda har upptäckt hur svårt det är att hitta bra folk. Så jag lät honom leva, jag lät honom äta upp sin hamburgare. Men nästa gång då dör han punkt

/D

Ps dagens lunch vad var det undrar ni. En kycklingsallad svara jag med min allra ledsnaste hundmin. Fy fan vad jag hatar världen just nu.

No comments: