Saturday, May 26, 2007

Sådan Herre sådan hund

Ni som läser min blogg har ju onekligen upptäckt vilken störtskön härlig grabb jag är. En salt lirare med skinn på näsan, en spännande balans mellan cool snygg och så där allmänt bäst. Ja precis sån är jag. Sån är min självbild.

Nu har mina cirklar blivit rubbade och jag är sitter här och hyperventilerar. Jag gjorde ett sånt där test på nätet typ vilken hundtyp är du. Med en barnslig förtjusning svarade jag på frågorna och spänt fantiserade över jag vilken hund jag skulle bli, Rottweiler, Rhodesian Ridgeback eller något annat kraftfult och manligt. Nå vad blev jag undrar ni med era ögonvitor stora som små minpizzor.

Jag blev Cocker Spaniel. Vad la jag min kniv någonstans? Hur skär jag mig på bäst sätt så jag dör snabbast. Jag är slut som artist. Inte nog med att jag fått gråa tinningar, hår på tårna och en gubbmage och en erektion som i samband med alkohol är lika oregelbunden som gröna linjen, jag är en Cocker Spaniel. Fy fan livet spottar på mig. Allt som fattas nu är att jag blir inlåst i en hiss som spelar per gessle på högsta volym. Då är mitt helvete komplett.

Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet

Sluta skratta nu era assholes. Gör testet själva och må ni bli någon skum hundras.



/D

Ps jag tränade faktiskt idag igen. Frågan är varför jag håller på sånt. Jag är en cocker Spaniel. Ge mig spunnet socker och sätt en roset på mig.

Skjut mig

7 comments:

Anonymous said...

Det är något fel på det där testet. Jag blev också en Cocker Spaniel. Jag hade mycket hellre velat vara en bulldog eller nåt. Helvette.

Mamma Vilja said...

Bullmastiff

Jag som alltid trott att jag är en söt liten cockerspanielflicka.

gläfs

Anonymous said...

Meh! Va fan! Jag blev OXÅ Cocker Spaniel. Det är inte möjligt! Jag som ser maplacerad ut i kjol....Vill oxå va Bulldog eller en elak Dobberman! Det ÄR fel på testet. Nu vet vi!

Anonymous said...

För det första. Dante, go'kväll är väl det där pensionärsprogramet där man snackar om dom senaste knätoffstrenderna och recenserar sven-ingvars nya platta Kramgoa låtar #83? Varför i helvete sitter du och kollar på det? Skrattade så mycket att jag inte kunde göra testet.
Hade jag ändå gjort det så hade resultatet kanske blivit det här:

"Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse."

Anonymous said...

Jadu...vet inte om jag tycker Mops är så djävla mycket bättre, vilket jag blev. Bilden var lik mig dock...dammit...

Såg att Cocker Spanníeln måste se upp med maten då den lätt blir överviktig, så kämpa på i gymmet du ;-)

Anonymous said...

vaffan! Jag blev också en Kukspaniel. Det är något som är riktigt skumt med det där testet. Helt klart!

Anonymous said...

Åh, ett riktigt riktigt härligt Dante-inlägg! Fan vad kul!