Tuesday, May 22, 2007

Det goda mot det onda.

Tisdagar är min klassiska hata dag. Jag är så grymt jävla trött. Allt jag vill är att lägga mig i en varm och skön säng och få massage på min stackars ömma kropp, jag hade nog inte en heller sagt nej till en massage med en happy ending.

Igår så var det squash med mange. Mange som inte är en stor fans av bibeln hade helt sonika rakat av sig allt hår. Jag som är mer gudfruktig började genast lyfta fram den sanna berättelsen om samson och risken som var förknippat med att raka sig så där. Mange fnös åt mig och med en min av hybris styrde han sin manliga pojkropp mot banan.

Jag var onekligen skakad, han såg ut som ett skinhead men inte ett aik skinhead med Överskotsbolaget påsar och rullad mössa utan en väldigt elegant skinhead med den perfekta träningsutstyrseln med matchande Adidas retro svettband. Som tur var så passerade jag en spegel på väg mot banan och jag fick en glimt av perfektion, bilden som fyllde mitt hjärta med mod vad en stilig Dante med ett par röda nike shorts och en stilren klassisk vit Paul and shark pike. Elegant handsome bäst och coolast var adjektiv som dök upp i min hjärna.

Blicken av perfektion hade onekligen en lätt störande inverkan på mig eftersom jag förlorade första gamet. Jag samlade mig och vann det jämna andra gamet. Game tre vann jag och kunde slutligen defilera hem match ett med 3-1 i game. Match två vart en jordskredseger till eran hjälte Dante och det blev 3-0 i game.

Jag var segraren.

Mange hördes i slutet av matchen mumla “O Lord God, remember me, I pray thee, and strengthen me, I pray thee, only this once”

Med ett illa dolt kristligt leende så kände jag genast igen citatet från Judges 16:28 (kapitlet om samson för er okristliga jävlar) och tänkte den syndiga tanken, vad var det jag sa.

Nästa vecka så tänker vi ställa in squashen för då är det fotboll. Då skall jag ta igen för mitt ren leverne dom senaste veckorna. Då skall jag dricka sprit och knarka som fornstora dar.

Alla skall med!

/D

7 comments:

Anonymous said...

men mange hade ju en fungerande oasis-look på gång, varför! varför! varför!

Dante said...

Han såg så där smutsigt grungig ut måste jag säga.

Nu ser han helt ärligt rätt skum ut. Han har ju varit rakad förrut men aldrig så här rakad. Killen har absolut noll hår kvar. Allt man ser är hans vita hårbotten.

Skumt!

/D

Anonymous said...

Men hörru du äger ju på plan! Mange should be afraid...He should be very afraid...! Trots sin rakade skalle. Jag vill åka cab nu!!

Anonymous said...

Du börjar hitta formen Dante. Det glädjer mig. Men nästa vecka, med fotbollen och allt, återvänder du till dekadensen minsann. Det är klart du ska unna dig det. Plågsamt har det varit att läsa om dina uppoffringar. njut och härja nästa vecka. okej?

Dante said...

Therrorese - Jag med! Detta är min andra sommar i rad som jag inte har cab och jag känner mig så dum som inte köpte en ny eller tog bättre hand om min gamla. I miss my cab!

Bling- Jag skall unna mig att softa ner!

Så här i början så var det viktigt att jag sköter mig för att komma igång men nu efter månad 1 så skall jag banne mig unna en utgång i veckan så jag inte blir för tråkigt helt enkelt

/D

Anonymous said...

Ja, min vildvuxna hairdo var dömd att falera. Den var mer Cobain än Liam om man så säger.
Visst, när jag orkade lägga 20 minuter av bögigt fönande och kladdande kunde jag få en löjligt stilig wedge cut, men hur ofta?

Jag skulle kunna hävdat att squash-styrkan satt i håret om jag någon gång visat styrka med hår. Nu gick jag från kass till medioker, och visst är det en differens, men ändå.

Anonymous said...

jag köper inte den förklaringen. en förfinad DIFare som väljer att lägga om sin look till sunkAIKare är inget annat än en trettioårskris.