Friday, May 18, 2007

Rädda Magnus

Idag jobbar jag hemifrån. Jag sitter i ett par slitna och lätt skitiga kalsonger och fattar viktiga beslut, lapptoppen ligger på magen och om min flitiga jobb blick skulle titta upp bakom skärmen så skulle den se min stora svarta fasa som sakta men säkert gäspar sig fram bakom skärmen. Det hela påminner om Loch Ness monstret som då och då sticker upp sitt huvud över vattenytan för lite sol och syre till allmänhetens förtjusning.

Men sånt där har jag inte tid med idag jag jobbar och är flitig.

Dock är jag en, som ni alla vet, en sån där fantastisk människa som inte låter mitt jobb begrava mig helt, jag har alltid tid för mina vänner varpå jag låtar mina tankar vandra över till min vän Magnus.

Jag har problem med magnus han oroar mig.

För någon vecka sedan så skjutsade jag honom och två av hans pals till fotbollen i borås eftersom det var en route till Stockholm dit jag var på väg. Jag förberedde mig mentalt med att sitta som den enda vuxna personen i bilen medans dom andra drog tjack ölade och pratade fotboll. Så blev det inte. Hela resan så satt dom och pratade om var det är mest lämpligt att bo om man skall ha barn. Jag försökte flera gånger dra ner nivån och prata tjejer och kläder istället men noooo tillbaka till barnprylen.

Tja det var väl inget fel på det där även om jag vart väldigt chockad.

Droppen som fick bägaren att rinna över vad igår när jag fick reda på att Magnus på sin lediga dag inte valde att dricka sprit knarka eller hitta på något annat skoj utan på dagens agenda så stod det Pilates och köp av dammsugare.

Jag är oroad över min vän och jag känner ett visst ansvar. Jag är ju givetvis en ikon för magnus en förebild, jag är en utopi för honom så kanske är ansvaret mitt? Det var månader sedan jag hade en sån där brutal fylla med alla tillbehör, jag tränar och står i och är så där allmänt vuxen och tråkig. Kanske han tror att mitt sätt att den rätta vägen, kanske tror han att om han tar rygg på mig så kommer han till pärleporten.

Han har fel.

Jag skall nästa vecka bjuda med magnus på boll med tillhörande tjack och sprit och så skall jag förklara för honom att jag är förlorad och att min väg går till helvetet. Men han är fortsatt ung nog att kämpa emot och han måste välja den smala vägen och bli magnus igen.

Håll ut magnus snart räddar jag dig från dig själv.

/D

No comments: