Saturday, May 12, 2007

Lördag

Idag vaknade jag ju väldigt tidigt som ni såg från mitt förra inlägg. Vad gjorde jag av detta undrar ni? Gick jag upp och tog en morgonpromenad? Bakade jag bröd? Gick jag och tränade? Rakade jag pungen med ett illa slipat rakblad?

Nope fel på allt ovan. Jag somnade om och vaknade vid elva med en känsla av stress.

Jag hade en ytterst stressig agenda idag, Jag skulle träna och jag skulle köpa skor och på kvällen skall det bära hem till suss. En tung agenda, agendor som detta har skickat folk med svaga hjärtan till sjukan. Så för att planera hur jag skulle hinna med denna stressiga dag så började jag med att spela poker en timme.

Därefter så tog jag fram mitt presentkort till löplabbet som jag fick av mina syskon till min förförra födelsedag. Ja som synes är mina agendor stressade alla dagar varpå jag ej hunnit köpa skor förrän idag. Jag inledde dagen med att köpa 12 flaskor öl, newcastle brown ale. Därefter så ställde jag mig på crosstrainern i 60 minuter. Det var jobbigt idag. Flera gånger var jag ytterst nära att kliva av i förtid.

Efter passet så skulle jag knalla till löplabbet, innan jag gick dit så kollade jag vad mitt presentkort var, det var borta. Jag vart tämligen sur 800 kr åt helvete är endå 800 kr. Jag begav mig hem för att se om jag glömt kortet hemma. Det hade jag inte. Jag kände mig trött. Men skor behövde jag så jag begav mig tillbaka till löplabbet. När jag parkerat bilen så var jag arg, arg på mig själv. Hur kan du kära Dante som är sån slarver tycka att det är på sin plats att belöna dig själv med ett par skor? Du skall skickas isäng utan kvällsmat och du döms till att ej få vidrörar din stora svarta fasa i 12 timmar. Hårda straff tycker ni? Rättvist tycker jag.

Så jag åkte hem igen, tomhänt.

När jag klev ur bilen för att öppna garagedörren så hittade jag mitt presentkort, det låg där på marken och tittade uppoffrande på mig som den typ sa ”Dante varför gör du så här mot mig? Jag vill inte ligga på marken jag fryser, stoppa bums i mig i din ficka igen”

Så det gjorde jag och åkte tillbaka till löplabbet och 2 minuter i 15 så gick jag in och köpte det enda par skor som fanns i min storlek. Jag kände mig väldigt nöjd!

Jag kom hem lagom till BP mot aik som jag sov igenom och vaknade lagom till hockeyn. Tyvärr har jag en grym huvudvärk just nu. Ta ipren känns inte som ett alternativ jag vill dricka ett par 12 stycken öl ikväll. Tyvärr så måste jag nog berusa mig lite ikväll eftersom det står schlager på schemat. Vi skall tydligen ha på oss något glittrigt. Förutom mitt ungdomliga glimt i ögat så saknar jag allt vad glitter heter här hemma. Jag skall dock raka pungen i ett mönster så det liknar en stjärna. Mer glitter än så blir det inte.

Hur skall den här dagen sluta?

/D

3 comments:

Anonymous said...

Asgarv....vilken dag! Blev det verkligen en stjärna rakad....?? Vilken syn....;)

Anonymous said...

Ja berätta nu. Vad hände igår? Fick du visa stjärnan för någon glittrig dam?

Fasen vad flyt med presentkortet förresten. Då var det verkligen meningen att du skulle ha de där skorna. Ditt nya liv tycks ha börjat.

Jag tillbringade min kväll med 4 kåta och segerstinna kanadensera. Det var en jävla pers. Under hela schlagergrejen (som de inte var ett dugg intresserade av) analyserade de varandras sms de fått av brudar. Sedan skrev de sms åt varandra också. Gör killar så. De bytte telefoner. Livsfarligt.

Dante said...

Therroses och bling,

Jag försöker ta kort på min sjärnprydda pung men mina armar är för korta så jag når inte ner.

Så fort jag hittat en fotograf så återkommer jag ;-)

bling - Hehe farligt ju. Så den killen som skriver dom värsting bästa sms, du vet dom som får dig att smälta och tänga syndiga tankar, det är egentligen den där fula killen med dålig andedräkt som klämde dig på rumpan.

Dom där sms som får dig att rysa av obehag det är egentligen den där snyggingen som du sexar med som skickat dom.

Byta telefon är kul, det förvirrar ;-)

/D