Friday, May 11, 2007

Klimakterie Dante

Min lilla kvällstupplur alá 15 minuter fuckade tydligen helt upp min sömnrytm. Jag somnade inte förrän vid halv tre i natt. Surfade kollade på film och hade noll lust att sova. Något jag ångrade när jag klev upp i morse.

Jag kände mig dock helt okej till mots, det är fredag och jag känner mig så där cool och snygg som bara jag kan göra. Tills jag surfar in på blingblings blogg och får mig en tankeställare. Jag läser inlägget en gång och skrattar, mitt i skrattet så hinner hjärnan ikapp och jag börjar tänka på vad jag skrattar åt. Känns inte orden igen, kan inte det där vara jag?

En sak som jag upptäckt med mig själv som stör mig som fan är att jag blivit lite, been there done that. Jag har jobbat i min bransch nu i snart 10 år. Dom flesta scenarion har jag varit med om. Förr om åren när någon av säljarna kom med en ide så oavsett om jag på tidigare bolag testat detta med föga framgång så lät jag dom köra. För jag kom ihåg hur det var att vara så där ny på jobbet och brinna för saker och ting. Att få möjlighet att genomföra sin ide, även om det inte alltid resultatet blev så bra, det betydde mycket som fan och man lärde sig av det. På den tiden tror jag var en rätt bra chef.

Nu mera har jag upptäckt att jag är mycket mer avfärdanden när någon 25 åring kommer med en ide hur man skall öka avslutsfrekvensen på ett sätt som jag testas förr men som ej funkar. Jag försvar det inför mig själv med att gör killarna en tjänst genom att effektivisera dom och gör så dom slipper gå på minor och kan optimera sin tid. Men fan frågan är om det är så. Kanske har jag bara blivit en besserwisser snubbe en gammal has been som sitter och klappar folk på huvudet. Usch när fan blev jag sån där?

Sen övriga prylar som bling tar upp som ett klimakteriesyndrom, dejta småtjejer, köpa sportbilar, tatuera mig well been there done that.

Det svåra med att ha åldersnojja är hur man tar sig ur det hela. Min spontana reaktion är att köpa en ny bil, skaffa mer tatueringar och gå på någon fritidsgård och ragga. Men jag inser att jag kanske börjar närma mig patetisk då. Så skall jag acceptera att jag börjar bli gubbe. Ta på mig chinos, kolla på så skall det låta och sexa frugan i 3 minuter innan jag somnare för att senare på natten gå upp och webcamsporra med något ragg från Skillingaryd.

Jag får suga på den här karamellen.

I morse var jag en cool ung snygging nu är jag en medelålders has been.

Allt är blings fel.

Ignorance is a bliss.

/D

Ps dagens bild är från i somras, case closed. Istället för att dra kola och stå och dra roliga skämt och vara festens centrum. Så knäpper jag händerna stilla över min feta mage och somnar in. Jag drömmer garanterat om vänstertrafik, Tage Elander och 60 tals pinuppor.

Fy fan vilken gubbe jag är.

7 comments:

Johan said...

Nej, du är inte gammal, det står ju en flaska xider på bordet, och sånt dricker bara småfolk som inte klarar av ale, stout och riktigt torr engelsk cider. Fast, det är visserligen gubbvarning att ligga med knäppta händer över magen. Vem vet, kanske även du kan bli en äkta stofil?
www.kaptenstofil.net

Anonymous said...

Men Dante då. Inte har väl du hamnat i gubb a la 40 års klimakteriekärrings(förlåt mans)träsket.

Du är ju en cool yngling precis som jag. Vi är ju bara 33 =)

Anonymous said...

Dante! Ingen gubbvarning på dig ännu!! Vad ska vi då kalla mig och Bling....??? Vi är INTE medelålders än på 100 år :)

Sus said...

Men erkänn att du somnade till ljuv musik där i stolen?!
;)
Vi 4 underbara kvinnor som pratade och sjöng!!

Och Johan. Om jag inte minns heelt fel så var den där xidern min...
Men sant. Jag klarar inte stout och torr engelsk cider. Gör det mig till småfolk?
;)

Dante said...

Johan - Ung eller gammal för bövelen inte dricker jag väl cider heller! Någon motta får det vara på mitt förfall! ;-)

Blingbling - jag har varit nykter i 2 veckor. Jag måste nog konstatera att jag är på väg mot gubbträsket men när jag inser att sådana pinglor som du är lika gammal som mig, ja det ger hopp, Jag kammar mittbena och tar tag i läget! ;-)

Terrorrese - Ni är ju tjejer ju. ALla vet ju att tjejer aldrig blir äldre än 25 ju! ;-)

Sus - och plötsligt så inser jag varför jag aldrig får trekanta. Jag somnar på en fest ensam med 4 tjejer.

jag hugger mig själv och avgår.

/D

Sus said...

Kära Dante!
Så hårt som du sov den natten så förstår jag att du inget minns. Och lever i den ovetandes värld.
Tänk om du har varit med om en trekant!
Utan att veta om det ...

Ojoj. ;)

Dante said...

Sus - Jag hoppas jag var bra.

My kind of luck det här. Precis som när jag blev av med oskulden. Minns noll från det.

Känns nästan snopet. jag säger baah! ;-)

/D