Thursday, May 10, 2007

Trött

I förra veckan så åkte jag ju tåg mellan Stockholm och malmö och höll på att mörda ett liten jobbig unge varpå jag idag tog bilen istället för att slippa behöva dela syre med alla jobbiga medmänniskor.

Det var ett bra beslut, ett beslut jag var väldigt nöjd med fram till ungefär Mjölby. Jag vart trött så där trött som man blir efter en tuff arbetsvecka och en lång dag. Jag körde med rutorna öppna, jag ringde och pratade i telefon, jag slog mig lite i ansiktet men strax efter jönköping så höll det inte längre jag höll på att somna flera gånger varpå jag körde av motorvägen för att ta lite frisk luft vid en bensinmack. Efter motorvägen så kör man ju av på en sån där väg med stoppskylt innan man kör ut på nästa väg. Där somnade jag och sov så sött i säkert några 15-20 sekunder innan en lastbil bakom mig tutade så jag vaknade. Det kändes lite dumt.

Nåväl jag vaknade och körde in på bensinmacken och parkerade, sen så ställde jag klockan på 15 minuter och så somnade jag och sov som en björn. När klockan ringde 15 minuter senare sträckte jag på mig och klev ur bilen och gick 4 varv runt bilen och sen var jag right as rain och körde pigg och kry hela vägen till malmö utan ens den minsta lilla gäspning.

Kroppen är bra underlig, nästan som ett mobilbatteri. En mobil kan vara helt död men lite ström i en 15 minuter så funkar den cool and the gang igen.

Jag måste tillstå att det var rätt skönt att jag inte somnade och körde ihjäl mig idag. Det hade varit grymt snopet, jag har så mycket som jag inte hunnit med att göra. Typ spela in en skiva, göra det avgörande målet i en vm final, ha en trekant osv osv.


/D

Ps Detta var faktiskt mitt 300 blogg inlägg för övrigt. Skumt trodde aldrig jag skulle palla hålla på så här länge med något

5 comments:

Anonymous said...

Jag är oxå glad att du inte somnade och körde ihjäl dig. Hade saknat din blogg. Och du måste absolut hinna med både skiva och trekant. Det senare rekommenderas ;) Hihi...

Anonymous said...

Men Dante då. Shit vad nära ögat. Var försiktig. Lova. Och fortsätt blogga. Lova det med.

Hehehe är underbara Therrorese här och hälsar på. Lyllos hon som haft 3kant förresten. När ska det hända mig liksom. Typ aldrig. Grrrrrr.

Sus said...

Jag är rätt glad att du tog din powernap istället för att dö motorvägsdöden!

Du ska inte bara hinna med en trekant (har du inte haft det by the way???) och göra wm-mål, du ska även hjälpa mig att flytta lite också (please)

Dante said...

Therrorese - Baah världen är så orättvis!

Ett måste för mig är nog att spela in en skiva och bli känd och rik, då kan säkert till och med jag får trekantsligga. ;-)

Blingbling - Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! På ålderdomshemmet så kommer du få till det. Du och farbror ernst i rum 24 teamar upp med Fabror bertil och kör en 2.1.

Eventuellt så kanske det måste vara en fjärde person i leken för att lyfta bort alla väck och pekfingerstyra in gamla slaka gubbpenisar.

Ja, jag håller med dig lyllos therrorese som fick till det när hon var ung och snygg. ;-)

Sus - Det finns få saker jag är bra på, jag skulle säga tre.
1. Bära tunga saker
2. Hugga träd
3. Gräva stora hål i marken.

Du gör mig en tjänst om jag får hjälpa dig att bära. Hepp så kommer jag känna mig stark och duktigt bäst igen ;-)

/D

Anonymous said...

Bling & Dante; Hehe...;) Se nu till att få till det innan ålderdomshemmet....