Sunday, May 06, 2007

Jag är en klantröv

Bilen min brukar stå i ett garage där jag betalar för en plats. Garaget ligger hela 150 meter från min lya varpå jag allt som oftast parkerar bilen på gatan. Jag är helt enkelt lat för att gå den lååååånga vägen till garaget.

I förra veckan så var jag så duktig och tvättade bilen, eller farbror statoil tvättade, men duktig var jag. Idag när jag kom ner till bilen som stod på gatan så hade ett gäng fåglar använd bilen som toalett. Alltså det var inte en fågelskit utan det var 20 stycken minst över hela bilen. Så det var bara att åka till farbror statoil och tvätta bilen igen. Kul.

I övrig så har jag lyckas klippa av mig lilltånageln. Fan jag är som ett litet barn. Jag har precis lärt mig klippa min högerhands fingrar själv och trodde då jag hade tagit examen i ta hand om mig själv. Men näää tånaglarna som jag alltid fixat att klippa själv lyckades jag fucka up. Hela nageln lyckades jag typ klippa bort, den lossnade bara så där och låg på golvet och glodde på mig och liksom sa Dante din jävla nolla vad skulle det där vara bra för. Det gjorde asont och det blödde som fan. Växer lilltånaglar ut? Alltså jag vet att naglar växer men det finns liksom ingen nagel kvar alls hur kan något växa som inte finns.

Så brunt att det just är tånageln även om jag säkert kan bygga upp en bra story hur jag under mina resor i Israel blev tillfångatagen av terrorister och dom torterade mig genom att dra ur mina tånaglar. Men grejen är att ingen lär ju tror mig om jag inte visar upp min tå. Och att visa upp en lätt hårig nagellös tåg tror jag inte gör att jag får ligga precis.

Om jag endå kunde skära mig när jag rakar mig, en fett R rätt i käften och en soft story på det, ja då tror jag att jag kan få ligga en del.

Imorgon så är det tillbaka till gruvan och min vanliga Malmö – Göteborg-Stockholm-Malmö rutt. Denna gång tar jag dock bilen. Jag är rädd att snorungen från i fredags är på tåget.

Dagens träningspass gick bra. Jag är så duktig att jag nästan äcklas av mig själv.



/D

3 comments:

Anonymous said...

Åka till gymmet och träna, men orkar inte gå 150 meter till bilen...? Det rimmar illa du, haha ;). Men rolig läsning blir det ju av det hela i alla fall =)!

Anonymous said...

Haha, nä tånageltrixet får dig inga ligg tror jag inte...vet inte om ens skärsår i ansiktet ger dig ligga....Men man ska aldrig säga aldrig, vi människor är konstiga varelser....

Dante said...

Petra - Jag tycker det återspeglar vilken fantastisk om än komplex människa jag är. jag har kännt mig själv i 33 år men jag förvånar mig själv forftarnde. Jag är spännande! ;-)

Therrorese - Alltså en av mina polare råkade öppna en dörr på sig själv och fick ett R i facet han fick ligga samma kväll med bandage och allt! Fortfarande , och detta var ett gäng år sedan, så ber han oss att på fyllan slå honom så han får sy igen. Då vet man att han är liggsugen.

http://dante1.blogspot.com/2006/01/sjukhusskrck-eller-jag-r-inte-s.html läs story 2 om fritte och dörren om du inte tror mig! Hehe

/D