Wednesday, May 16, 2007

Skjut mig

Idag gick jag upp så jag var på gymmet kl 0700, jag känner mig löjligt duktig.

Nu kan ni tror att jag känner mig snygg och med en lätt darrande läpp och en semierigerad penis beundrar mig själv i spegeln. Ni har fel.

Innan så hade jag liksom accepterat min kroppsform. Det jag såg i spegeln var en valross. Jag var jämnfet över hela kroppen, stor och jämnrund helt enkelt. Och fan en valros är ju inte helt fel tänkte jag och käkade en pizza som kvällsmacka.

Sen intalade jag mig själv att folk när dom såg mig tänkte, ”hmm en valross det är ju lite gosigt att krama, han vill jag byta saliv med” Och grabbar som såg mig tänkte ”hmm där går nog en gammal rugbyspelare, han är säkert bara lite skadad så han ligger efter med träningen.”

Well så lurade jag mig själv.

Jag saknar dock denna spegelbild. Idag när jag efter gymmet gick förbi en spegel så noterade jag att valrossformen börjar sakta men säkert försvinna. Alltså missförstå mig rätt jag håller ej på att bli vältränad, jag blir snarare fulare. Om man tar och mejslar bort fettet kring ryggen och sidorna så var finns då kvar? Jo en gigantisk ölmage. Jag har tappat valrosformen och ser numera ut som en fet kontorsjobbare bara. Skjut mig please!

Skall det vara så här? Jag tränar och tränar och jag blir fulare i kroppen. Jag vill snabbt ta mig ur från detta träsk annars går jag tillbaka till valrosformen den är i alla fall bekväm med.

Idag fick jag morgonstånd på gymmet. Det var inte så kul.

/D

5 comments:

Anonymous said...

Hörru vetdu...det är ju bara att jobba på. Nr 1, bort med valross, Nr 2 bort med ölmage. En sak i taget...Delmål som man klarar av var det en klok någon som tipsade mig om :) Det fixar ju du det här. Du har ju kommit massor på väg....Å när du är klar ska du oxå få en Tip-Top :) Kram!

Anonymous said...

53 cm svart fasa på gymmet lär ju tysta de flesta... jösses...

Anonymous said...

Lite till bara D och du blir slank som en säl. Eller fast som en delfin. Kämpa på. Lätt för mig att säga som inte ens fixar promenad till jobbet. Jag tycker du e jäkligt duktig.

Mamma Vilja said...

Är det nu man ska bli sådär inspirerad? Om Dante kan komma till gymet kl 7 så kan jag?

Dante said...

Therrorese- Det där med delmål låter ju helt befängt! ;-)

Jag skall hålla i det här, jag har trotts allt kommit igång rätt bra. Men det är så fucking boring.

Syra - Det var någon som hajjade till och jag hörde hur hon viskade "kolla den där killens ådriga och muskelösa underarm" Det lilla livet hade behövt glasögon, det är allt jag säger.

Bling - Lite till, jag pratade med snubben jag tränar med och han säger året ut.

Fan året ut. då är jag ju typ 105 år gammal och död. Jaja jag blir ett snyggt lik hur som hur.

Frk Fri - Alltså om jag kan så kan du. Jag brukar slå folk som talar till mig innan kl 09.00. Du är väl inte morgonsur va? hehe ;-)

/D