Monday, April 30, 2007

Ful men effektiv

Idag var jag och hämtade ut mitt körkort. Nu ligger kortet i tryggt förvar i min plånbok igen. Nu kanske ni tror att jag är helt överlycklig över detta. Fel. Jag är chockad. Personen på kortet kan inte vara jag. Jag är snygg som fan. Killen på kortet ser ut som någon har doppat honom i lim sedan rullat honom i en skräphög och därefter spottat på honom.

Så här i efterhand kan jag väl se att jag
a) Borde ha rakat mig
b) Sett glad ut , vilket var en omöjlighet eftersom jag var sur på tjejen just då

Men men det positiva i det hela att polisutredningen som är igång lär vilja återkalla körkortet igen varpå jag då får möjligheten att ta kort igen. Photoshopskunniga kan redan nu anmäla ert intresse till mig.

I övrigt så har jag utöver ha jobbat haft en sjukt effektiv dag.
- Jag har deklarerat
- Jag har bytt till sommardäck
- Jag har tvättat bilen

Ikväll tänker jag unna mig ett litet glas av djävulens näktar och klappa mig på magen över jag har varit så duktig idag.

Att det var
- Tjejen som deklarerade åt mig
- Bilverkstaden som bytte däck
- Statoil som tvättade bilen

Bekommer mig föga. Jag tycker endå jag har gjort en stor insats idag.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Du, du ska se min bild på passerkortet här på jobbet. Jag ser fan ut som ett mongo. Sedan måste jag hålla kortet synligt också, så att alla ser. Jag kan liksom inte vända det bak o fram o dölja. Jo, kan kan jag väl, men securitasvakterna blir skitsura.

Näää, nu ska jag hem och hosta ut mina lungor.

Bra jobbat idag. Eller ska jag säga; bra ickejobbat.

Anonymous said...

Haha, bra dagsverke.
Mitt passfoto ser helt galet ut. Det ser ut om jag inte klippt mig de 200 senaste åren....Det är helt enkelt så det ska vara på saker man ska behöva visa upp den närmsta 10 åren...

Dante said...

Blingbling och therrorese - jag tar det pepsichallenge att ni ser helt okej ut på era kort. ALltså se ut som mongo eller oklippt fan det är nothing mot vad jg ser ut. När jag leggar mig så börjar folk gråta. Jag mår fysiskt illa av att se mig själv.

Behöver du spy lilla gumman ja men kolla här på mitt körkort typ.

Läskigt.

/D