Sunday, April 22, 2007

Hej Diskmaskin. Jag hatar dig.

En gång i tiden trodde jag att ett köp av en diskmaskin skulle lösa alla problem. Köket skulle förvandlas från ett avgrundshåll som till och med skulle få ett gäng 19 åriga grabbar i ett shared house i Leeds att bli äcklad. Så vi skaffade en diskmaskin, det blev bättre, marginellt bättre.

Det jag tidigare hatade mer än något annat var att diska, det jag hatar mer än allt annat idag är att tömma och fylla diskmaskinen.

Givetvis så började jag dismaskinsrelation med att aldrig tömma diskmaskinen i en sittning utan när det uppstod behov av porslin så gick man till diskmaskinen och hämtade en ren tallrik bestick eller vad det må vara. Det funkade klockrent! Tills jag insåg vad gör man med den smutsiga tallriken jo man ställer den i diskhon precis som förr och väntar på att gud skall höra min bön och diska skiten. Kort sagt köket såg lika grisigt ut som förr.

Min vän magnus som är en klippa föreslog ju att vi skulle skaffa oss två maskiner. På det sättet så är alltid en ren och smutsig, Klockrent! Den iden har väl inte riktigt helt landat hos tjejen.
Så vad återstår jo att tömma och fylla diskmaskinen och jag hatar det. Hatar det så mycket. Eftersom det är något jag hatar så har jag givetvis fallit på min lott att ta hand om diskmaskinen. Vår sköna lars noren stämning här hemma, ni vet vi är inte tillsammans men bor ihop, liksom kräver att vi både skall utföra sånt vi hatar.

Så idag har jag inte bara storhandlat, lagat storkok, nä jag har fyllt frysen med mat, Tömt och fyllt en diskmaskin och varit så där allmänt duktig.

Hade jag pratat estniska och varit lite för hårt sminkad och haft en allt för kort kjol på mig och kvällstidningarna fått nys om allt mitt slit så hade dom kallat det för slavarbete och det hade varit skandal. Men nä jag är man och uppväxt på kalles kaviar och köttbullar då kallas det jämställdhet. Jag känner mig lurad.

Well ensam hemma som jag är så kanske jag skall passa på att tända lite ljus sätta på lite Tindersticks och se om jag kan förförra mig själv. Synd bara att mina, av vatten , skadade och rynkliga husmorshänder gör att det känns som det är en 80 årig tant som wankar mig. Men men bara att bita ihop.

/D

No comments: