Tuesday, April 24, 2007

Måndagar rules.

När jag var liten så lovade jag mig själv att inte äta något jag tyckte var äckligt och gå och lägga mig när jag själv vill.

Detta leder till att jag äter endast ohälsosam mat och går och lägger mig på mornarna på helgerna. För om åren var det ok med både maten och sovandet. Som ung och viril grabb så gjorde inte lite junkfood något jag var trots allt tränad. Det gjorde ej heller något att jag la mig sent på nätterna/tidiga mornar eftersom jag var en mästare på att sova ut på mornarna.

Idag som den gubbe jag blivit så ger junkfooden mig en ful mage, och jag kan inte sova på mornarna. Går jag och lägger mig kl 05.00 så vaknar jag kl 08 endå. Ett åldersymtom om något. Kroppen vill inte sova för den vet att den dör snart och vill då suga ut så många vakna timmar som möjligt.

Well detta leder till att jag på helgerna tokvänder på dygnet. Det är jobbigt på måndagar då jag går upp kl 06.00, vinkar av Malmö för att ta mig till göteborg. Vid nio tiden så pluggas datorn in i Göteborg och så är jag redo för en ny dag. Jobba jobba jobba och sen vid sex kommer mange så drar vi och spelar squash (manges första match på seniortouren slutade med en förlust och trygg vinst för er hjälte Dante) vid 19.30 så är vi klara och så sätter jag mig i bilen och kör till stockholm.

Frammåt 24 tiden så var jag lätt mosig och var hyfsat nära att somna, så det vart till att veva ner rutorna och få in lite svalka i bilen. Nu är jag här tillbaka på mitt kära kontor i stockholm i min nyköpta ikea säng och känner fantastisk vilket magiskt liv jag lever.

Tyck synd om mig!

/D

2 comments:

Anonymous said...

Magtjock it's the the only tjock. Det är inte synd om dig.

Du, den där IKEA sängen. Hur fasen lyckades du montera ihop den.

Dante said...

Blingbling - alltså jag är så grymt ohändig men jag lyckades faktist skruva i benen. Dock saknade jag verktyg så jag gjordet det för hand.

Det blev väl lite så där måste jag säga. Typ lika rangligt som att försöka sexa i en tältsäng där den gemensamma vikten är 180 kg.

Men jag har löst det nu genom att jag har skjutit in massa saker under sängen så sängen stöds inte bara av benen utan även under allt skräp som ligger där.

Jag är inte händig men jag är smart

/D