Wednesday, April 25, 2007

Gammal.

På jobbet nu så håller vi på att söka efter folk. Kul tänker ni fel säger jag. För det första så hatar jag att intervjua folk så jävla tråkigt att sitta och lyssna på folk. Fan lyssna på folk gör jag om
a) dom bjuder på sprit
b) Jag vill ligga med dom

Jag är nog en bra chef.

Sen hatar jag att läsa CV:s för jag känner mig så jävla gamla fan jag sitter nu och läser cv från en kille som är 23 år gammal. Sug på åldern 23, det känns väl inte så farligt? 23 år det var ju bara för några år sedan. Kom igen nu er tjejer som läser bloggen visst rynkar ni väl inte på näsan när ni tänker på en 23 åring heller? Erkänn att med några hallonshoots innanför västen så hade ni kunnat gegga med en 23 åring and being fucking proud of it.

Well jag själv kan nog erkänna att det känns föga chockerande med 23 åringar tills jag läser cv, snubben gjorde lumpen 2005. Fan 2005 var igår. Jag gjorde lumpen typ för 14-15 år sedan. 14-15 år är fan inte igår det är nästan en liggbar person.

Då inser till och med en så pass blåst person som jag att 23 åringar, visst det är inte så jävla ungt men 33 åringar, dvs jag vi är fucking gamla. Bittert.

Så kommer jag och tänka på när jag och x-tjejen trodde hon var gravid vid 24 års åldern. Visst det var ju inte optimalt tyckte vi men fan vi var nästan klara på universitet så det hade väl funkat, men det visade sig att det var falskt alarm. Men tänk om det blitt så då hade jag haft en liten mini me på 10 år. Fan 10 år då är dom ju asgamla. Det känns fucking bizart att jag som typ är så ung och snygg rent teoretiskt skulle kunna ha en Dante Jr som är 10 bast.

Fan jag känner mig grymt jävla gammal idag.

Idag måste jag göra något omoget så jag känner mig ung igen.

/D

4 comments:

Anette said...

Fan, där sprack min plan om att lägga ut rekryteringsjobb på dig. Jag som behöver anställa lite folk (läs: små, unga kvinnliga assistenter). Suck.

Och du Dante, vi är inte gamla...vi har bara lite kortare tid kvar till pensionen. Det är allt ;)

Anonymous said...

Åldringsprocessen är ett helvete. I stockholm tex, där är det förbjudet att bli gammal. Det är säkert. Det är fucking tabu. Ingen pratar om det kroppsliga förfallet. Då kommer typ säpo och tar en. Vi, precis som du, klamrar oss fast i det metalt unga. Du vet.., gör sjukt omogna saker och pratar typ som tonåringar ba.

Dante said...

Anette - Om du bjukar biljett till asien samt att jag får ligga med kandidaterna så kan jag tänka mig att offra mig för din skull. ;-)

Blingbling - Alltså grejen jag är rädd att jag har tagit det där med att se ungdomlig ut lite för långt. Jag har till och med köpt byxor med gällivarehäng...

jag är lite rädd att jag har blivit den där snubben som jag själv dissade när jag var 25. Typ när jag stod på sture och såg den där lönfeta halvflintgubben som stod och dansade i otakt, han trodde han var rätt men alla andra bara skakade på huvudet och tänkte, gubbe hem till ostfonduen och cafe norrköping med dig.

Frågan är om jag inte skall ge upp och inse att det är obra att se ut som gammal ungdom och satsa på att se ut som en ung gubbe istället.

Fy fan.

/D

Sus said...

18 och 20 Dante.
Jag säger bara 18 och 20!!!!