Saturday, April 21, 2007

Shoppa shoppa shoppa!

Ni som läser min blogg vet ju så klart om att jag är nästintill perfekt. Dom små skavanker jag har såsom allt för stor blygsamhet och ödmjukhet föga stör helhetsbilden av mig som perfekt.

Om jag riktigt riktigt rannsakar mig själv så kan jag se att min kroppshydda inte är helt optimal när det kommer till shopping. Jag är likt en hobbit kort och tjock och har hår på fötterna. Det kanske kan tyckas att det torde vara en omöjlighet för mig att hitta kläder. Fel fel fel. Jag är alltid stilig. Dock krävs det en kraftansträngning och en total fokusering för att ge mig in i handlakläderträsket. Något som endast en så bra person som jag kan fixa.

Så i morse förberedde jag mig väl genom att bege mig in till stan utan ha ätit frukost först. Jag inledde med att ta kort till mitt körkort. Ja nu har idioterna på vägverket behandlat min ansökan. Bara 16 dagar senare än när jag enligt länsstyrelsen fick börja köra igen och bara 7 dagar efter polisen ansåg att jag begick brottet grovolovlig körning. Well nu får vi se hur länge jag får köra bil innan polisanmälan behandlas. Men just nu kör jag alltså helt lagligt igen. Givetvis blev kortet oerhört cool, stilrent och liksom Dante.

Jag begav mig till engelska herr och efter mycket om och men och en livlig debatt mellan tjejen och shoppingbiträdet så hittade jag en randig mörk bosskostym. Den var snygg och satt som pitten i greta. Jag hittade även en klassisk ljusbrungrå Boss klubblazer, bra köp! Pricken över i på engelska herr var dock ett par ljusa Araminbyxor i ett tjockt linnetyg. Min häck är givetvis extremt snygg. Det är svårt för något plagg att göra min bakdel rättvisa men dessa Armanibyxor lyckades. Så nöjd!

Jag lämnade affären så glad man nu kan vara efter ha köpt kläder för dryga 12000 kr.

Jag kände dock att jag ville ha mer. Jag sökte ett par klassiska jeans, utan massa figurer på fickorna eller stentvätta till döds. Det visade sig vara svårt. Vi fortsatte sen till Stuk men vände i dörren, nothing. Ej heller Marty på hansa eller på Gustav hade dom jeansen jag sökte.

Tjejen styrde mig mot Issue som levererade! Precis vad jag sökte ett par SBU jeans och så var jag klar. Löjligt dyra men så snygga!

En bra dag med massa snygga kläder. Ikväll kommer jag ej gå ut. Jag känner mig lätt smutsig och våldtagen som lyckas bränna 15000 kläder så där helt apropå men jag vill påpeka att jag endast köper kläder ibland och att det på intet sätt är något som kommer upprepas detta halvåret.

Nu skall jag koka soppa på en spik ikväll för att leka martyr en stund. Men innerst inne mår jag bra. Jag har en tjejgen i mig att shoppa får mig att må bra. Skumt men what the fuck så är det. Jag vill dock påpeka att jag ej äter godis dricker tea eller gråter en gång månaden.

Adjö

/D

No comments: