Thursday, April 19, 2007

Slut som artist.

Idag är det en svart dag. Idag har jag fått det svart på vitt att jag är slut som artist. Jag är inte längre än vinnare jag är en förlorare.

Jag älskar att vinna att inte vinna för mig det är likställt med döden. Den dagen man förlorar då saknar man existensberättigande. Idag förlorade jag inte mot en utan två personer.

Som ni vet så tränar jag för att komma i hyffsad form och kanske eventuellt våga ta av mig t-shirten i sommar. Så i normal ordning var jag på lunchen på väg till gymmet. Men idag så ville säljgrabbarna att jag skulle haka med på lunch. Vi skulle till pizzahut och ta en pizzaätartävling.

Som inför varje tävling så synade jag min competition och identifierade mitt hot. MrH en stadig grabb på 100 kg såg jag som ett hot varpå jag strategiskt placerade mig mitt emot honom. Min strategi var att kasta i mig pizzorna och på det sättet alltid ligga tre slices före honom och på det sättet knäcka honom mentalt att vad som än händer så måste han äta 4 bitar för att slå mig. Det funkade vid 6 bitar så satt han och mumsade i sin 3 slice. Jag såg rädslan i ögorna och jag ångade på. När jag kom med tallriken och hade slicerna 9-12 på tallriken så var han knäckt. Jag la in den 12 biten i munnen och kände mig nöjd och såg hur han kämpade med sin 9 bit. Jag förklarade för honom att han måste ta 4 bitar för att slå mig och jag skulle med lätthet ta 2 bitar till. Han gav upp. Jag slappnade av.

Men så händer något bizart jag vart utflankad av en 19 årig nyanställd kille på besöksbokargänget. Han såg ut att väga 43 kg. Lång som ett träd smal som ett streck. Han åt och åt långsamt men med oroväckande hunger i ögonen. Han inte bara fick i sig 12 bitar han gick och hämtade två till. Jag hade det inte mig att kontra jag blev besegrad av en räka.

Jag mådde fysiskt dåligt jag var knäckt. På vägen tillbaka så ville min intitala motståndare Mr H stanna till vid mcdonalds och äta efterätt, no doubt knäckt över att jag slog honom så lätt. Han åt 3 donouts 2 glasar och en paj. Er hjälte Dante åt ingenting därmed var min seger innan värd noll.

Jag känner mig gammal. I min ungdom hade jag aldrig förlorat jag hade ätit mig själv till döds. Men nu har jag inte det i mig längre jag är en gammal farbror och glöden i mig ha dött. Jag vill ha tillbaka energin tillbaka viljan att leva. Jag vill inte bli gammal.

När grabbarna med stolthet ringde hem till sina tjejer och berättade om sin prestation så kände jag mig än äldre för jag visste att ett sådant samtal ej skulle uppskattas. Konstigt nog är tjejer som självcentrerade att dom helt saknar förmåga att se storheten i sina pojkvänners bedrifter. Jag vet för om det varit för 5 år sedan hade jag gjort samtal och med glädje i rösten berättat för tjejen hur duktig jag varit och fått hennes irriterade röst i luren ”väx upp din tönt”

Usch vad jag känner mig låg nu. Jag är fan slut som artist. Jag måste sätta upp nya mål för mig själv.

/D

No comments: