Tuesday, April 10, 2007

Livet är en fest!

Denna bloggen är ju eminent på alla det sätt, nu kommer bloggen även ta steget fullt ut och ge er fortbildning kring lagar och regler kring trafikbrott.

Visste ni tex att när man fått ett körkort indraget under en tidsbestämd period dvs 31/3 inte per automatik kan köra efter detta datum. Man kan mao inte bara skicka in sina handlingar och utgå från att den 31/3 så är allt hanky dory och det är bara att tuta och köra. Nope man måste vänta på att vägverket har haft tid att stansa in din ansökan. Om det sker den 31/5 så är det detta datumet som gäller. Mao så det straffet som tingsrätten dömde till, 4 månader, nu helt plötsligt 6 månader. Allt för att byråkratin inte funkar.

Om man liksom inte tagit reda på dessa fakta och kör än då och blir stoppad av farbror polisen. Ja då åker man dit på grov olovlig körning och får bötesbelopp som är väldigt höga samt av med sitt körkort cirkus 6 månader.

Så har ni nu go vänner lärt er något nytt.

Förresten är det någon som vill köpa en saab 9-3 av mig. Jag kommer inte kunna använda min bil på ganska många månader.

Fy fan.

/D

6 comments:

Anonymous said...

oh noo!
Life sucks eller nåt!
Supa?

Anonymous said...

Kära Dante... När jag svischade omkring i regnsnöslasket på Påskdagen så hade Sus och jag en diskussion om hur fort man måste köra på en 110-väg innan man blir av med körkortet. Känns som att du är rätt person att fråga.

Känner med dig. Du måste ha maximal otur. Alkoholfylld sommar i sikte?

Anonymous said...

hbg--mö 20 min

Anonymous said...

Driver du med mig?!? Hur mycket poliser har ni dar nere? Har haft kortet i bra manga ar nu, och har bara blivit stoppad 2 ganger for rutinkontroll och da under perioder man vet att de med sakerhet ar ute och letar rattfylla.

Har du varit pa nagon polis fru sa att de jagar just dig med blaslampa? Och att de inte bara slappte dig med en varning?

Lider med dig. Verkligen. Det dar suger fetpung.

Anonymous said...

Nu kan du äntligen tatuera in ACAB på halsen.

Seriöst, det där är bara helt jävla sjukt.

Dante said...

Sus - Supa hjälper inte längre. Nu är det hårda droger som behövs för att hålla mig vid mod ;-)

Anna - Lustigt att du skulle fråga. Detta har jag koll på. Kör du över 30 km över hastigheten på en motorväg så blir du av med lappen på stående fot.

Om du åkt fast för hastighetsförselse 3 gånger under en 2 års period så rycker dom lappen oavsätt om du kör 10 kmh över tillåten hastighet.

Be carfeull Anna!

Jag har otur. Men jag har ialla fall fått ett vackert yttre och ett hjärta av guld. ;-)

Tjejen - Jo ibland kör jag för fort. Men just den här gången körde jag prick i 110kmh.

Syra - I rutinkontroll så var detta andra gången jag blev stoppad. Dock får man väl se påsk som en högriskhelg och jag får vill tillstå att jag var lätt dum som satte mig bakom ratten då.

Magnus - ACAP åker upp på halsen och sen fucked for life på ryggen.

det är jag mot systemet nu. Fotboja eller fängelse. Det är frågna.

/D