Sunday, April 22, 2007

Helgen slut

Så började då helgen närma sig sitt slut. Jag gillar helger. Jag tycker helger är lite väl korta.

Idag har det varit en soft dag som inleddes av att tjejen tog mig till Hilton för att spisa brunch. Jag var ju givetviss lätt exhalterad och såg framför mig ett hav av scramble eggs och bacon. Jag halvjoggade lite till bilen men fick stanna och spy först. Spy frågar ni er, varför spyr dante? Är han gravid, har han krökat för mycket? Nej nej och nej. Tjejen tyckte det var en bra ide att spruta världens äckligast parfym på mig. Lukten liksom gav mig kväljningar varpå jag fick stanna och spy lite först. Men det var ju bara att bita ihop och fokusera på maten. Ett gigantiskt stort smörgåsbord med alla sorters rätter. Jag gick ett varv runt och sög in alla dofter och intryck. OCh gick sedan direkt till det lilla varma och öste på med korv bacon stektpotatis och scramble eggs. Tjejen hade en lätt trött min när hon satt där med sin gourmetallrik. Jag tror hon vill jag skall äta lite mer vuxen mat. Men men trevligt och mumsigt var det endå.

Dagens bildfråga kommer här. Vad är det jag har på pinnen? Rätt svar belönas med en hemmamovie från dantes arkiv.



Jag har även idag nästan deklarerat med nästan så har jag gått igenom vilka avdrag och dylikt som skall göras. Jag förstår att många med mig har undrat över varför tjejen dumpade mig en gång i tiden. Jag menar så snäll och bäst som jag är.

Jag insåg idag varför, jag hade 100 resedagar med 57 övernattningar under 2006. Hon har helt enkelt inte fått se mig tillräckligt. Klart det måste vara frustrerande att ha världens bästa grabb och inte kunna få vara med honom.

Jag undrar dock lite smått vad som hänt om jag varit hemma istället. Jag tippar att jag blivit dumpad redan för 2 år sedan då.

I övrigt så har jag storhandlat och lagat Köttfärs på 1,5 kg blandfärs. Här kan vi snacka storkok.

Nä nu skjuter jag mig jag skriver så boring så jag kräks på mig själv.

Adjö

/D

3 comments:

Anonymous said...

Chokladdoppad jordgubbe som är upp& ner :D

Dante said...

Helt korrekt gissat!

Är det som så att vi har en gottegris bland oss som mången gånger ätit chockladdoppade jordgubbar? ;-)

Vinsten kommer på posten

/D

Sus said...

Bajs Dante, jag trodde att det var bajs! ;)
Fast sen talade min dotter om att det var en chokladdoppad jordgubbe..
Så ja, min 18 åring följer din blogg.
So be najs!!