Wednesday, June 27, 2007

Var snäll mot mig idag.

Idag regnar det ute. Ni som känner till lagen om all djävlighet vet att det innebär fotboll för Dante.

Idag möter vi bajen. Jag har alltid haft svårt för bajare. Visst har jag träffat ett gäng genuint fotbollsintresserade bajare, jag förstår dom inte men jag respekterar dom. Det som gör att bajen konkurrera om en första plats på saker som stör mig, konkurrerandes med bajs på skorna, kalsonger upp i röven och fisk på pizza, är alla jäkla inflyttade lantisar som likt en germansk folkstam folkvandrar till söder. Dom älskar sushi, dricker kaffe i dockskåpsmå koppar och liksom försöker uppnå en schablon bild av vad dom tror söder är (vad dom inte fattar är att denna schablon bild är något som ett gäng tidningsmänniskor skapat på fyllan som ett skämt) och så älskar dom bajen. Dom går på matcher någon gång om året för dom älskar tifot och sången. Dom kommer in till jobbet och hånar och skrattar att IFK förlorade för ett mål blev bortdömt för redline offside som dom säger. Där sitter jag med min smärta, för mig är en förlust något som får min lilla värld att rubbas jag mår dåligt. Och då blir jag hånad av någon som inte ens kan fotboll som inte fotbollen betyder något för. Dom är bajen för man skall vara bajen om man kommer från hälsingland typ.

Nä idag klarar jag inte av en förlust. Idag vill jag vinna, jag förtjänar det. Om vi vinner skall jag göra något snällt mot minst 2 människor dom närmaste 15 månaderna.

/D

No comments: