Tuesday, June 05, 2007

Händer skall man ej använda till att vara händiga med.

Det är tisdagkväll och jag är hemma i Malmö det känns väldigt bizart. Normalt sätt så ligger jag ju ute på vägarna hela veckorna och ser hemmet endast på helgerna. Men nu skall jag faktiskt vara här hemma enda fram till måndagmorgon.

Vad skall jag göra med all denna tid? Sätta upp lampor, skruva fast krokar i vägen packa upp böcker, ja typ allt sånt som jag skulle gjort för 15 månader sedan när jag flyttat in. Troligen blir det inte gjort för det krävs nämligen engagemang och händighet. Well engagemang kan jag nog fejka fram men det där med händighet det fixar jag inte. Jag är nog världens mest ohändiga människa. Det finns ingenting som kräver händer och verktyg som jag kan fixa. Tror mig jag har försökt men det blir alltid samma visa, jag sitter och fipplar och så blir jag allt mer hysterisk och så slutar det med att jag har sönder någonting.

Det fanns en gång jag nästan lyckades sätta upp gardiner i min lya i Stockholm. Tjejen skulle hälsa på så jag var ju lite mån om att få det lite mysigt. Fram tills hennes besök hade jag ju haft gardinerna tejpade direkt på vägen i 3 år (det funkade klockrent, dom trillade ner lite då och då men då var det bara att tejpa upp dom igen, ibland bytte jag färg på tejpen för att det skulle bli lite ombyte) Men jag kände väl på mig att jag inte hade fått så värst mycket ligga om jag hade det på det viset när hon hälsade på. Så jag gick till ikea och köpte en gardinstång. Väl hemma insåg jag att när man köper en gardinstång så skall man mäta innan man köper, jag trodde typ att alla gardinstänger hade en standardlängd men näää jag fick tag i världens längsta gardinstång så den fick liksom inte plats i sovrummet. Så vad göra? Jo jag fick såga. Såga är lätt om man har en såg, det hade inte jag utan jag använde en brödkniv. Det gick väl lite så där men det funkade. Sen så skulle man sätta upp skiten på väggen och då är det bra att ha en stege om man inte är 2 meter lång. Jag hade ingen stege och jag är inte 2 meter lång men jag löste det hela. Upp kom skiten det var väl inte jätterakt men stången satt där. Glad ihågen satte jag upp gardinerna och gick sen och tvättade min 58 cm långa stora svarta fasa eftersom jag var övertygad om att jag skulle få ligga nu när jag hade sånt mysigt hem.

När tjejen kom hem så reagerade hon på min gardinuppsättning, det visade sig nämligen att jag hängt gardinerna upp och ner något jag själv inte hade lagt märke till. Detaljer detaljer. Well så då blev det plan B, nämligen att laga lite god mat till henne och få henne in the mood. Det blev god mat dock så började spisen brinna eftersom jag trots att jag tagit ledigt från jobbet för att städa, endå lyckas missa att man måste skura av spisen så det inte ligger lättantändliga matrester där.

På det stora hela en rätt misslyckat första visa upp mitt hem pryl.

Varför kommer jag och tänka på det här som endå hände för över 4 år sedan. Jo för idag skulle jag öppna en lucka på en mobiltelefon. Det gick inte så jag gick till en kollega som visade mig hur man gör, han gjorde det med en hand. Jag testade igen, det gick inte. Så visade han mig en gång till långsamt och pedagogiskt, jag försökte igen och det gick inte.

Då tog jag telefonen gick in på mitt rum och försökte igen, när det inte gick så slog jag sönder telefonen och svor lite tyst för mig själv. Sen satte jag mig ner och fortsatta att leka duktig och kompetent chef.

Hade jag varit en ko hade man skickat mig på nödslakt.

Adjö.

/D

Ps igår spelade vi grym squash vår jämnaste match hitten tills, underbara långdueller kämpa glöd. Jag vann med 4- 0 i set men det var trotts siffrorna en grym match. Idag har jag lätt ont i rumpan. Det känns nästan som jag fått smiskkärlek. Det har jag dock inte, jag sliter bara hund för att bli ofet igen så jag kan få smiskärlek.

7 comments:

Anonymous said...

Jag var ju inne i din Lidingövilla och vill påtala att städningen kanske inte var värdig Jesu Moder men det sprang ju inte runt odefinierade livsformer så jag ser inte varför någon skulle klandra dig för det. En bra killes hem, helt enkelt.

Brutal squash igår, lysande. Tog en minirevansch genom att delta i femkamp på Liseberg med några kollegor samt en leverantör.
När jag säger att jag vann samtliga grenar och totaldominerade hela tillställningen tror ni att jag arbetar med massa Samhall-rejects, men så är icke fallet.
Mina kollegor är Itchy-ninjor som skulle få både Chuck Norris och Hulk Hogan att rodna av skam och jag outsmarted them all.

Jag vann två åkpass som jag ska avnjuta med J. Kruxet är att jag är kyckling, vilket jag är man nog att erkänna, för saker som går uppåt och neråt men tycker att saker som snurrar är kosher. J tycker tvärtom , hon börjar kaskadkräkas om hon ser slängungan på bild.
Summa sumarum kommer hon häcka i Balder en heldag medan jag sitter och får en billig fylla i någon sak som snurrar snabbt och heter typ "Snurrsnabben" eller något annat göteborgskt som jag inte fattar.

Kan bli kul och lika intressant som de rader som just stulit 42 sekunder av era liv...

Anonymous said...

Woaw! Världens längst kommentar! :)
Men Dante.....tejpa upp gardinena...???? I ama amazed...

Anette said...

Hahaha, det låter som ett av mina gamla raggs lägenhet. Fast du får credd för att det iaf var gardiner du tejpat upp...själv körde ragget med ett gammalt urblekt lakan.. ;)

Anonymous said...

Dante! Igen får du mig att skratta! Det där med mobilen... Känner igen mig själv liksom! :-) Hade nog också slagit sönder den... Tack för låttexten! Måste definitivt ladda hem musiken! Heja Dante!

Dante said...

Magnus - jag vill kalla mitt hem för funktionellt!

Alltså lisbergs femkamp är ju sånt där som typ garvar åt att det är typ aslätt. Men mange jag vet hur svårt skiten är så att du vann är cred cred som fan.

Jag får fan ont i magen fortfarande när jag tänker på ett av mitt livs lägsta punkter och det var förra året på liseberg och en femkamp. Jag toktorskade typ allt. Du vet ju att jag inte gillar liksom att förlora så du kan hajja hur kul jag var. Efter femkampen när grabbarna skulle dricka bärs så drog jag hem till hotellet. Jag kollade på porr utan att onanera för att straffa mig själv. Så mange tro mig jag vet hur duktig du var och jag lyfter på min hatt!

Therorese - Det såg riktigt fint, jag tejpade inte upp dom hur som hellst utan rakt!

Net - tss gamla lakan, det är ju ingen stil och klass alls ju! ;-)

Grannen - ohh en ohändig till. Ja vi må ha fått en förbannelse men vi har välsignas med såååå mycket annat. Jag tycker du och jag är bäst helt enkelt!

/D

Anonymous said...

störtskön blogg.. de hade nog fått skitkul på det där slakteriet du skulle skickas till om du va en ko.. du är kul!!

Anonymous said...

Ja vad ska man säga. Själv löste jag problemet genom att hångla upp en blåbralla. Men det tog mig två år. Dagen efter hade han skruvat fast diverse saker. Gardinstänger inkluderat =)