Sunday, June 17, 2007

Gud har rört vid mig

Jag tror att gud har rört vid mig. Det känns stort och spännande och i ärlighetens namn lite läskigt. Vad har hänt undrar ni?

Alltså egentligen har väl ingenting hänt precis dock så ser jag symptom av att gud har vidrört mig. Jag tror att jag likt jungfru maria har blivit befruktad av den heliga anden.

Jag har främst två symptom.
1. Jag har en mage som starkt påminner om en gravidmage
2. Jag blev bjuden på god mat på JP´s av suss vid 4 tiden och jag är hungrig som en varg igen redan nu.

Jag kan ju inte så mycket om det där med att vara gravid men surely så är väl en ökad aptit ett tecken på att man är med bääbis? För att inte tala om en gravid mage storleken stor.

Jo som sagt så tror jag att gud har rört vid mig och det kan man verkligen kalla för ett mirakel för tydligen är det väl inte så vanligt att killar blir gravida så vitt jag förstått. Det borde väl leda till lite mirakelsnack. Kul att jag får något lite speciellt som jag är unik för, jag menar den där Maria var ju typ oskuld och det var hennes pryl. Den prylen kan jag ju inte köra på tack och lov, så min USP får bli att jag är kille och gravid. Det kan bli bra.

Om jag nu om några veckor föder ett gudsbarn så skall jag fan ha lite småkul, Jag tänker nog lobba för att jag blir ett helgon, Hade varit kul att sitta på en guldstol och låta folk kyssa mina fötter. Om det gudsbarnet blir lite cool och typ också går på vatten så skall jag fan dra igång en egen sekt, jag kan tycka att jag borde fixa det. Fan vad fett en egen Dante sekt. Typ bara snygga tjejer som alla sexar och blåser mig och matar mig med pizza dygnet runt.

Nu hoppas jag vi alla håller tummarna för att jag är gravid så vi kan dra igång den där sektprylen. Fan ni mina trogna läsare kan få värsta viktiga funktionen i min sekt, typ någon av er kan skära pizzan, någon kan välja ut vilka som skall sexa mig och vilka som skall begå självmord. Ja jäklar!

I övrigt så har min helg varit lugn, jag har inte druckit en droppe sprit, vilket då är passande om jag skall ha en miniDante. Jag har idag varit uppe sen kl 08.00 och tvättat. Jag var väldigt effektiv och tog väl lite genvägar och lyckades blanda och ge så att 5 maskiner blev till 2. All den här hysterin om att vita kläder inte skall tvättas med röda kläder fnyser jag åt. 2 maskiner in och ut och så klart! Effektiv som fan var jag.

Sen hjälpte jag suss med lite flytt och sen fick jag käk av henne.

På intet sätt en spännande helg men endå en soft helg och det där med gudsbarn prylen var väl egentligen det som satte lite extra krydda på allt så här på kvällskvisten.

Nä nu måste jag äta, jag är så hungrig och äter ju för två numera.

Adjö

/D

Dagens låt får bli något lite poetiskt så klart i och med att det är en rätt stor dag.

Nearly God (feat. Terry Hall & Martina Topley Bird) - Poems

free music

7 comments:

Anonymous said...

oj, då får man passa på att gratulera till det kommande gossebarnet..!

Dante said...

Tack Annarki! jag har dock ej gjort ultraljud så jag vet inte om det är en kille eller en tjej, Skall bli kul och se vad det blir

/D

Anonymous said...

alla vi som sett rosemary's baby vet redan vad det blir.

Anonymous said...

Haha, Dante du tar knäcken på mig. Det går liksom inte att undvika att skratta sig halvt fördärvad här inne. (hmm, inte bra med dubbel negation, men du fattar...)

Sus said...

JAg ställer gärna upp som barnvakt åt det lilla gudsbarnet.
Fråga är bara vad jag ska förbereda med för leksaker..
(tjejen, jag har också sett Rosemary´s baby)

Lycka till. Jag tror att jag har några böcker kvar om förlossning och så..

/Sus

Anonymous said...

Dante, jag vill vara gudmor till det lilla livet! Jag ska lära henne/honom allt jag kan...Om bastubad och dylikt....Moahaha!

Dante said...

Tjejen - som du vet så ser jag bara svartvit rysk film varpå jag ej ser sådana där mainstream blockbusters. Så du får nog allt berätta vad rosemarys baby är för något.

Petra -jag och babben larsen vi får folk att skrattar mer än så har vi gemensamt dessutom, vår kroppsform ;-)

Suss - bra där du får passa snorisen! Vadå böcker, det är väl bara att krysta som när man typ gör nummer två? no bigge tror jag.

Therrores - Du får bli gudmor du är en förebild!

/D