Monday, June 04, 2007

Så var man i gruvan igen

Nu sitter jag här i Göteborg och försöker få igång jobbhjärnan. Det går dåligt.

Idag sa en av killarna på jobbet att jag biffat till mig och såg lite tajtare ut. Jag var nära att börja gråta av glädje och ville springa upp och börja krama honom. Men man är ju kille så jag spottade på golvet ryckte på axeln och sa typ jag har precis bajsat.

Min lördag vart mycket trevligt en skön mix av sånt jag älskar, fotboll, öl och sprit och korv och så lite rolig spänning med stök på slutet. Eftersom jag är väldigt mån om min lite mognare image så tänker jag ej gå in på några detaljer om lördagen. Men jag hade jäkligt kul och min puls fick slå som i fornstora dar.

Efter matchen så istället för att åka hem så tog jag en snabb sväng om lilla torg och träffade suss och anna. Väl på stället så insåg jag att var lite full och hade liksom problem att zooma in blicken. Detta var obra givetvis och medicin i form av två stycken Gin & Tonic ordnades fram och hepp så vart jag nykter och trevlig igen. Lite skumt faktiskt att jag blir nykter av sprit men men.

Söndagen så mådde jag trots allt rätt bra, var slö som få dock. Vi åt en gudomlig brunch hos suss och sen så gjorde jag nog inte så mycket mer den dagen.

Idag är det squash match igen. Jag vet att Landala squash har jobbat hårt i helgen för att förbättra säkerheten. Magnus är redan nervös för att publiken skall storma planen och bete sig. Jag som är mer van vid kändiskapet tar det hela med ro.

Jag är noll laddad för matchen idag. Sitter och väntar på att mange skall ringa och boka av så jag kan åka hem och lägga mig och sova. Men sån tur har jag väl inte. Snubben lär ju ha bokat en kvällsmatch så att han efter sitt jobb hinner sova lite, få massage och äta medans en annan knallar direkt dit efter jobbet efter ännu en 12 timmars dag.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Nu har jag citerat dig! proud2b.blogg.se
Så himla skön paragraf! Skönt att vet att killar faktiskt är mänskliga också! :-)

Anonymous said...

Han är slug den där Mange hörru....Du måste krigsöverlista honom!

Dante said...

Proud - Fan sånt där får du ju inte berätta. Alla mina medmänniskor kommer förbanna dig nu, för jag kommer bli så där löjligt mallig nu, typ ta på mig en linne, göra armhävningar o daska flickor i baken. Fan citerade liksom. ;-)

Therrorese - mange har alltid en räv bakom öret. Jag är försiktig när jag umgås med honom. Det borde alla vara.

Kolla bara på hans tjej, hon slappande av och vad hände. Ja nu sitter hon där med grabben på halsen ;-)

/D