Thursday, November 30, 2006

Jag söker perfektion

När jag lagar en fantastisk tre rättersmiddag så kan det tyckas att jag skulle få en klapp på axeln och ett leende. Det får jag inte, jag får istället kritik för att jag inte gjort ett fullständigt jobb utan jag har slarvat. Jag må ha lagat den godaste middagen någonsin, värdig av Michelin stjärnor men som sagt det hjälper föga eftersom jag typ har lämnat kvar en fläck på kylskåpet eller ställ in grädden på fel sätt i kylen osv osv.

Det har gnagt i mig och jag kanske har börjat inse att jag är en slarver, en person som aldrig gör saker och ting riktigt riktigt bra.

Idag skall det bli ändring på det. Ni som läst bloggen har ju sätt att jag nu varit i CPH två gånger dom sista veckorna för att vinka bye bye till Mange och staden i och med att han flyttar hem i morgon. Det har varit bra fester på min ära men jag kan inte släppa denna känsla som tjejen har trummat i mig "Dante du är en slarver och gör aldrig någonting riktigt klar" Well nu skall det ske nu skall jag göra någonting riktigt klart jag skall se till att avskedsfesten för CPH och mange blir värdig, lite tredje gången gillt!

Så ikväll drar jag över och hinkar bira och ser på boll, Bröndby - Bajen. Jag vill på intet sätt göra detta. Det går ett intressant program på kunskapskanalen om Hakmasksjuka, visste ni att över en tredjedel av jordens befolkning bär på maskar? I morgon kunde jag berättat mer om detta, men i min jakt på perfektion så tvingas jag ut för att dricka öl och se på boll ikväll istället.

Bittert.

/D

6 comments:

Puman said...

Haha, menar du att jag har mask i mig? Och var ska den vara? :)

Va? Har du dejtat en vegan? Fan, det händer saker hela tiden! (Hoppas hon inte läser din blogg)

Dante said...

Puman - Bra att du tar detta med maskhotet på allvar! Jag är ju från lumpen utbildad i första hjälpen vilket så klart innefattar maskinspektion. Så om du klär av dig naken så skall jag hjälpa dig och se om jag kan hitta masken.

Så snäll är jag!

;-)

Anonymous said...

Jag VET att jag inte har några jäkla maskar, däremot vet jag att du lär behöva ett hårt pass på gymet efter avskedfest för Mange och CPH.
Lördag kl 11 på gymet, Danne. Inga ursäkter :=)

Anonymous said...

en binnikemask hade gjort dig gott.

Anonymous said...

Jag är givetvis oerhört rörd, men även djupt imponerad över ditt perfektionismpatos. Det enda sättet jag kan återgälda det på är en liknande attention när du ansluter till Gbg.
det blir briljant!

Dante said...

Suss - Vi ses på gymmet kl 11!

Tjejen - Va bara en binnikemask? Alltså jag har förväntat att du skulle säga både Binnikemask och en ansiktsmask.

Du börjar bli snäll på äldre dar.

Magnus - Jag är en fin människa!

jag tycker jag skall ha ett extra plusspoäng som faktist sa till dig att ringa tjejen din innan du började sluddra.

Får du ligga ihelgen så är det till stor del tack vare mig.

/D