Thursday, November 16, 2006

Var stark!

Som den farbror jag onekligen håller på att bli så får jag ju inte längre mina kickar från sprit, droger, sport och våld. Hur lever man då undrar dom dekadenta av er.

Jo man får sina kickar från annat håll. Några exempel på hur spännande jag gör för mig själv.

- Kör bilen så länge som möjligt på röd tank utan att tanka. Att tajma det så att det bara finns 1 km bensin kvar när man kör ute i vildmarken på väg till sitt livsmöte och då precis då ser man en bensinmack, tja det ger i alla fall mig en stor kick.

- Om ett tåg eller flyg går kl 8, då skall jag lämna hemmet så sent som möjligt så jag tvingas att likt Nigel Mansell zick zacka mig fram genom trafiken för att hinna.

Igår tex så var jag i skövde hela dagen tåget gick 07.40 och i och med att p-automaten var sönder så tvingades jag springa till andra sidan parkeringsplatsen för att få biljett och sedan likt ben Johnson springa till tåget. Att höra konduktören blåsa i sin visselpipa samtidigt som jag hoppar på tåget, well denna euforiska känslan som då infinner sig i farbror Dantes kropp går endast att jämföra med sex. Well kanske inte men nästan.

Jag inser att mitt liv kan tolkas väldigt spartanskt och tråkigt. Men ladies and germs så här är det att bli vuxen.

Igår var dock en bra dag. Jag var så där snygg och ung och cool som bara jag kan vara jag, tills jag fick följande mess. Skall jag skratta eller gråta? Spontant så ville jag tacka ja och sen sitta där live och tända eld på mig själv samtidigt som jag skriker ut "jag har inte åldersnojja" men nu lutar det åt att jag inte pallar engagera mig. Va fan för en snubbe som inte vill bli gammal så känns P1 som aningen fel forum (även om jag endast lyssnar på p1 när jag kör bil)

"Hej. Jag var inne nu och läste ditt inlägg "Alla bara blir vuxna" från juni förra året. Jag jobbar på Sveriges Radio P1/Föräldrarna och söker intervjupersoner till ett program. Det ska handla om stressen över att skaffa barn bara för att alla andra gör det. En del upplever även press från föräldrar och /eller kompisar. Känner du att det är ett ämne som berör dig fortfarande, ring mig på xxxxxx
/Xxxxx"


Well ett nytt arne anka citat känns på sin plats.

"Den som kan vara glad i dagens läge är en fiende till allt vad intelligens heter."
Adjö!

/D

3 comments:

Anonymous said...

Va lite wild and crazy = ung och cool och svara ja för bövelen!
Vad kan hända mer än att du gör bort dig? Och gör du bort dig har du en kul story att berätta.

Anonymous said...

haha, seriöst, fick du sms av P1? klart du skall ställa upp!!!!! :D

Dante said...

Beatrice - Jag har ju en liten svaghet för kulturella och så där lite djupa tjejer. Typ sådana som lyssnar på P1.

Jag kommer inte bara göra bort jag kommer att indirekt svartlista mig själv för all framtid bland alla potentiela dante dejs.

Jag har för övrigt gjort bort mig mer än nog för att ha 1000 storys to tell ;-)

Tone - nää det var ett mail, men jag känner mig föga utvald hon har säkert skickat det till typ alla.

BPcasual -
Så du kan svenska alltså! Nice!
jag brukar kika in lite då och då du har lite roliga filmer ;-)

/D