Tuesday, November 21, 2006

Hata regn!

Idag är jag i Göteborg. Den normalt trevliga bilfärden var idag mycket otrevlig på grund av allt regn. Det är iofs inte regnet som är boven i dramat det är det faktum att dom jävla vindrutetorkarna är över 1 år gamla. Vindrutetorkare skall ta bort vatten och göra synfältet regnfritt, mina vindrutetorkare fungerar inte så, dom samlar upp allt regn och kletar ut det så jag ser noll.

Att byta vindrutertorkare är en stor utmaning för mig, det när nästintill ett omöjligt projekt för, här kommer bekännelsen, jag är ohändig. Alltså inte så där lite charmigt ohändig utan jag är en totalt jävla fuck upp när det kommer till att vad händighet heter.

Varje år så är det i stort sätt samma visa, tjejen följer med till bensinstationen och skall lära mig hur man byter vindrutetorkare och det slutar alltid med att jag står och skriker hysteriskt och sätter mig i bilen och surar och vägrar befatta mig med torkarbladsbyte, mogna kommentarer som "Jag dör hellre än att sitta och pilla med en plastbit som är oppilbar" Så får tjejen byta åt mig och sen kommer hon tillbaka till bilen med en korv så att jag som det damp barn jag är, och dessutom välsignad med korthetsminne, blir på gott humör och glad igen.

Jag vet att jag nu måste lära mig att stå på egna ben och försöka fixa sådana här saker själv. Men jag tror att det inte kommer regna så mycket till i år så jag chansar och försöker köra några månader till.

Får jag lite tid över så skall ni höra mina topp tre stories som bevisar att jag är rätt så ohändig och vilka konsekvenser det kan ha.

/D

3 comments:

Anonymous said...

du får låna ut bilen till en tjej, och sen få henne att åka till bensinmacken. där byter de för en, det har de iaf gjord för mig flera gånger, gratis!!:)

Dante said...

Hehe bra där Tone!

När jag var 19 år så var jag nog än mer ohändig än vad jag är idag.

Jag kommer ihåg en resa jag och X skulle göra upp till deras sommarstuga, mitt i vintern (allt för att få fucka med varandra ostört)

På väg upp så slutar spolarvätskan fungera. Jag har så klart noll koll på hur man fyller på detta så jag försöker ignonera att jag inte kan se. Dock så blir situationen omöjlig och jag tvingas svänga in på en bensinmack.

Givetviss så vägrar jag att gå in och förnedra mig och erkänna att jag inte vet hur och var man fyller på spolarvätska (numera är jag mognare nu skiter jag i om alla vet att jag kan ingenting)

Så jag tvingade tjejen in att be om hjälp, puta med brösten och le sött och få någon som gör det åt henne. Eftersom jag inte ville synas vid bilen så fick jag snabblära tjejen hur man kör bil (hon hade inget körkort) så hon kunde köra dom där 25 metrarna iväg från bensinmacken där jag stod bakom en buske med snöupp till knähöjd.

Saker man gör för att behålla sin värdighet ;-)

/D

Anonymous said...

haha!!!
hoppas du har mognat litegranne, ja! :)