Tuesday, November 07, 2006

Jag ser ljuset i tunneln!

Idag är det tisdag. Det tycker jag är bra för det betyder att det inte är måndag längre.

Igår satt jag och var flitig hela dagen på jobbet. Dagen avslutades med mitt första Ledningsgruppsmöte på typ 2år. Det kan tyckas som en halvmerit men trubbas av att det egentligen bara är vaktmästaren på bolaget som inte sitter i ledningsgruppen.

Med min koncentrationsförmåga som är i klass med en treårings så började givetvis tankande dryfta iväg när vi var inne på andra timma telefonmöte.

Jag började tänka på nackdelarna med det här med att vara singel. En sak som (alla erfarenheter och slutsatser som dras kommer från mina polare jag själv har aldrig haft några problem) jag vet var ett problem det är ju följande scenario.

Du har varit ute hela kvällen och konsumerat tonvis med sprit och öl för att därefter avrunda natten med en svettig kebab. Av någon bisarr anledning så har man hittat någon som vill man skall haka på hem. Och hem åker man till hennes minimala etta där toaletten ligger cirkus 3 cm från sovrummet. Yes ni vet vart jag vill komma, vi säger hej till våra vänner bakismagen och fyllebajsa.

Många tjejer har suttit dagen efter med sina tjejkompisar och med en ledsen min berätta om den där killen som stack tidigt som fan på morgonen utan att vill mysa eller vilja köra lite in and out. Tjejer det är inte er det är fel på! Det är fel på era lägenheter, dom är för små. Det är inte helt optimalt och sitta och tömma gårdagens svineri 3 cm från tjejen som av någon bizzar anledning tyckte man var "okej" nog för att dela säng med.

Så nu vet ni tjejer varför vi boys är intresserade över var och hur stort ni bor. Varför vi vill veta var ni bor?

Jo från när första känningen kommer så har man cirkus 28 minuter på sig innan helvetet bryter sig loss. Om man då befinner sig i Huddinge och bor i city så är man rökt. Det spelar ingen roll hur mycket du pröjsar svarttaxin han tar dig inte hem till din porslinsgud i tid. Självklart är ju då city tjejer att rekommendera eftersom man i vissa fall till och med hann sexa lite innan man drog hem kl 06.30 för att "spela golf" närförort funkade också.

Well detta var vad jag tänkte på när jag satt på ledningsmötet igår kväll. Trots min ack så strukna skjorta och min välpressade boss kostym så rös jag och kände mig med en gång smutsig. Det finns onekligen nackdelar med att vara singel.

jag skall se om jag har hinner skriva ner en fruktansvärt men ack så rolig händelse som bygger på ovan topic.

Ha en bra dag nu!

/D

p,s
Den person som mailade mig och undrade om jag verkligen packade "38 cm stor svart fasa" så är svaret nej.

4 comments:

Anonymous said...

haha!! jag tror du kommer klara dig alldeles utmärkt som singel!!!

Anonymous said...

hehehhee!
Även tjejer behöver bakisbajsa, D!
Och även killar kan ha små lägenheter med extrem lyhördhet och toan strax bredvid sängen. Gärna med en dörr som inte riktigt går att stänga.
För att kunna stanna kvar och mysa och undvika skitstövelstämpeln så packa toan med toapapper och spola ofta. Ha även kranen på full spolning och låtsas vara extremrenlig.

Good luck!

Dante said...

Tone - Absolut jag är ett drömkap! Jag räknar kallt med att du skickar över cv på alla dina tillgänglia singelkompisar ;-)


Sus -
Nu är jag och de mina mer miljömedvetna än dig och jag skulle då aldrig komma på tanken att slösa med vår jords naturprodukter på det där sättet.

Vill du dina barn skall växa upp utan träd. Skämmes!

Om valet stod mellan att rasera vår jord och ligga så valde i allafall vi att åka hem.

Dock finns det en bättre lösning som slår hemmabajsandet och papperslöseriet.

Detta skall jag skriva om senare eller imorgon i och med den massiva kampanj från alla som önskar läsa det.

/D

Puman said...

Hahaha!
Regel nummer 1: liten längenhet = no sista minutens ragg!

:)