Saturday, November 04, 2006

Nyklippt och ful.

Normalt sätt brukar jag gilla att klippa mig. Det är gambling på hög nivå, kommer jag få den där porriga tjejen i 25 års åldern som glider sina gigantiska bröst, som helt ignorerar tyngdlagen, mot min axel, eller kommer jag få den spröda gay killen med allt för tajta jeans som vill prata eurodisco. Förboka säger ni? Noo då försvinner all spänning.

Dock blev det inte någon gambling för mig idag. Varenda frisörplace i hela slottstaden var stängd och eftersom jag verkligen ville klippa mig så begav jag mig till Möllan. På möllan kan du klippa dig alltid. Det spelar ingen roll om jorden går under om 3 timmar dom har öppet ändå. Jag har klippt mig på möllan förrut och jag vet vad som väntar mig. En arabisk snubbe med sådana där kostymbyxor av något material som är okänt av den västerländska klädindustrin som gnider sin balle mot mig av misstag minst 3 gånger. Ja fy fan men klippt blir man.

Idag så gick jag in på första bästa klippställe och blir mött av en kille som ser ut som hipp hoppare, bagy träningsoveralsbrallor och en boss jacka. Utan ett ord så pekar han mot stolen. Jag förklarar hur jag vill bli klippt, han svarar inte. Då börjar jag ana oråd. Han började med rakapparaten. Normalt sätt så rakar dom ju sidorna och nacken på cirkus 3 minuter. Denna snubbe tog två låtar på sig att raka min högra polisong. Han var så hysterisk nogrann fram och tillbaka över samma ställe. Efter en halvtimme så insåg jag att han inte är en frisör. Han har precis dödat frisören och nu står han och försöker tänka ut en flyktplan.

Jag försökte några gånger säga tilll att jag tycker det ser bra ut, vilket är alla fega jag-vågar-inte-säga-vad-jag-tycker folks cue line för att säga please for fucks sake sluta klipp mig jag vill gå nu. Men han bara fortsatta fram och tillbaka tills han tog fram saxen och började massakera mig, hårdhänt och engergisk var han. När jag skulle vrida huvudet så slet han tag i nacken och vred till. Jag kände mig som ett estländskt luder som blivit påkommen att sno pengar från sin pimp.

Efter 1 timme var han klar. Jag tycker jag ser ut som sergant i amerikanska marinkåren. Tjejen/xtjej raserade även den ilussionen genom att garva samtidigt som hon kvider ur sig "du ser ut som en apa" Mina polisonger har kortare hårlängd än min övriga skäggväxt i facet (en dag gammal stubb) jag ser för jävlig ut. Och jag har ont, i nacken och i huden där maskinen likt en piska på ett bondage kalas har slitit upp huden min.

När allt var klart så började han städa jag stod där och försökte betala han förstod inte vad jag sa. Jag hade liksom ingen aning vad kalaset kostade så jag tog upp 200 kr och räckte till honom och frågade enough (svenska gav han mig noll respons på så jag provade lite engelska) han tog en av hundralapparna och skakade min hand och sa något jag inte förstod.

Nu sitter jag hemma och känner mig ful. Jätteful. Keps säger ni. Tja keps gör att jag ser utvecklingstörd ut. Blir svårt att välja, skall jag se ut som en felknullad apa eller som om jag är utvecklingstörd.

Kan man vara så här fåfängd som jag är när jag är sån gammal gubbe som jag är? jag kommer bergis vara sån där som skall ha en gucci morgon rock och måla stripes på min rullator. Jag borde fan inte oroa mig så mycket om min fuckade frilla, vem bryr sig hur 33 åriga farbröder ser ut. Det lär väl knappast vara någon hot 25 åring som säger:

"ja men dante alltså om du bara hade haft en fin frilla så hade det kunnat bli vi. Men nu skall jag gå hem med den där killen med åtta fingrar på högra handen men som har en riktig soft style på skallen"


Jag tror fortarande den här dagen kan bli bra.

/D

6 comments:

Puman said...

Dante,
Du har sett det komiska i det "tragiska". Jag lider med dig men jag skrattar så det kvider.
Nästa köp? En trimmer? :)

Anette said...

Efter att ha bråkat med nyinköpt dator så är jag äntligen i kontakt med omvärlden igen - och inläst på senaste tidens händelser. Trist att läsa om dig och tjejen men det blir inte alltid som man tänkt sig alla gånger. Men du, singellivet är faktiskt inte så pjåkigt ;)

Skickar en varm kram från landet långt borta...

Dante said...

Puman - Då skulle du se mig idag. jag ser ut som en kyckling. Jag är riktigt full.
Igår så hade jag på mig keps när jag var ute på stan. Jag har aldrig keps på mig då förstår du hur full jag är.

Jag skall bombhota frisören idag.

Anette- Hoppas du har de bra i värmen din lyxlirare!

Jo tråkigt och så men det är ju bara att börja knarka och intala sig själv plenty more fish in the sea likso ;-)

Du btw min polare är där borta någonstanns hälsa honom om du ser honom. han heter Martin.

/D

Anonymous said...

haha, precis så känner jag ofta efter besök hos frisören, det blir lisom aldrig bra..!!

men krya på dig och din frisyr nu! :)

Anonymous said...

Nu är det du som behöver sprit :)

/Sus

Dante said...

Inatt kommer jag uppsökas av min gamla svenska lärares ande.

Han kommer fråga mig följande.

"Dante visst var det kul att skita i skolan som liten snoris och lira boll och så. Men du inser att du stavar lika illa som en nyfödd bäbis"

Full = när man är onykter.
Ful - När man är ful.

Finns det någon bra stavningsregel kring det där?

Tone - jag klipper dig. Jag gör aldrig någon besviken!

Suss- Sprit så jag blir så full att jag inte märker att jag är ful. Ja tack.