Sunday, November 19, 2006

Dags att stå till svars för mina gärningar!

Den 2 december 2005 när jag startade bloggen så skrev jag så här

"Några GT och så lite skön musik och hepp så får jag iden vafan en blogg måste jag ju ha"

Det kanske inte var så värst genomtänkt speciellt med tanke på att jag valde att bara vara så där semianonym. Nu fattas det bara att min chef och att mamma och pappa hittar hit så är allt perfekt! :-)

Ehh nu skall jag sluta att var nojjig och tänka bort mitt lätt krystade oroliga leende :-)

Så nu över till mer fascinerande dagboksanteckningar om mitt ack så spännande liv.

Igår så började jag ju mitt nya liv med att träna. En sund kväll stod på agendan med nyttiga mat och rast vila.För att riktigt sätta pricken över i så begav jag mig vid 10 tiden ut på en stilla kvällspromenad. Jag kände mig nyttig och stabil, ett föredöme för allt och alla! Jag kände mig så pass bra att när jag gick förbi krogen bakfickan så stannade jag för en stilla öl som blev 2 som blev 3 som blev 4 som blev 5. Sen gick jag hem och skämdes.

Fast idag så känner jag mig lite småstolt endå! Det kunde ju lätt ha blivit fler öl och det kunde ju lätt ha blivit en tripp till stan. Och åt jag någon pizza igår? Nää det gjorde jag inte. Så i det stora hela så får jag godkänt på dagen om än väldigt knappt.

Idag så skall jag ligga kvar i sängen en timme till och bara softa sen så bär det av till gymmet för att svettas bort min pondus.

Geronimo!

/D

2 comments:

Puman said...

va? ingen party? vad "vuxen" du har blivit :)

Dante said...

Puman!

Sluta retas! En vacker dag så kommer hämnden ;-)