Friday, November 17, 2006

Det kan vara mig det är fel på.

Ni som följer bloggen vet ju vilken fantastisk kille jag är! Utöver snygg och rolig så är jag ju spännande och innovativ, helt enkelt en drömkille! Dessutom är jag ju blygsam och ödmjuk också.

Min teori har ju alltid varit att anledningen till att jag blivit dumpad, i dom två senaste long term relationerna jag har haft, så beror det på att tjejerna inte hanterar min storhet, kort sagt svartsjuka över att dom inte är lika bra som jag. Men idag efter lunchen med mitt x alltså inte tjejen utan X hon som var innan tjejen så fick jag minsann något att tänka på. Vad X och tjejen säger är typ samma sak. OCh om dessa två personer som känner mig bäst säger samma sak om mig så kan det möjligen vara som så att dom kanske kanske har rätt.

Tydligen så upplevs jag som tråkig, alltså väldigt tråkig och tydligen blir kontrasterna väldigt stora mot vad jag var när vi träffades. Jag har en väldigt öppen personlighet och är trevlig och blabla, jag kan rätt så mycket om många saker och är helt enkelt en trevlig spännande kille som det är lätt att falla för. Men sen så tar min tråkiga personlighet över, dvs sitta och lyssna på musik, läsa och sen gå på boll och dricka öl. Tydligen blir känslan av att jag är en idiot större eftersom jag egentligen kan en del om sånt som dom gillar, det typ upplevs att jag medveten fördummar mig själv och stänger av hjärnan för att liksom jävlas med dom. Så är det ju inte så klart!

Jag blir bara så trygg i relationen och känner att banden är så starka att vi inte behöver sitta på varandra 24/7. Det är liksom okej att göra olika saker, ha olika intressen. Okej jag är medveten om att min sätt att vara upplevs som tråkigt. Men bara för jag är sån här så skall ju inte min tjej vara sådana heller! Nä hon skall ju så klart gå på museum, sticka ut och plocka svamp lära sig vika pappersduvor och jada jada, gör vad ni vill som stimulerar er och så gör jag vad som gör mig glad och hepp sen så ses vi hemma och äter middag ihop ser på tv och ligger med varandra! Fan det kan liksom inte bli bättre! Tydligen räcker liksom inte det till. Det är ett tomt och själlöst liv.

Jag tycker det är orättvist! Fan jag är en bra kille! Jag är jävligt generös med pengar, jag kör runt tjejen, jag fixar och donar, är kelig, en stabil kille att ha när det blåser helt enkelt men endå så blir jag en minus kille för jag inte äter sallad och går på museum. Om jag däremot hade misshandlat tjejen knarkat men däremellan hängt med på museum då hade jag plötsligt blivit en drömkille. Tjejer är skumma!

Så varför dejtar du inte någon som är som du Dante? Nää jag vill dejta någon som är min motsats för då utvecklas jag (om än lite) för om jag i åtta fall av tio säger No till gemensamma aktiviteter så blir det ju i alla fall två mer museibesök än vad jag gjort om jag var tillsammans med någon som mig. Och jag gillar faktiskt sådana prylar i små doser.

Allt jag begär här i livet är någon som diggar mig för den jag är! och som faktiskt uppskattar min storhet! Alltså fattar ni jag har suttit och lagt in alla album alla låtar i ett Excel ark, fatta vilken arbeta jag lagt ner på detta men får jag någon uppskattning för det nää! Jag däremot blir liksom varm i bröstet när tjejen kommer hem med andan i halsen och har fotat något jävla löv och ätit groddar till lunch. Mår hon bra så mår jag bra!

X tyckte jag skulle köpa en hund för gemenskapen och krogknulla när jag vill sexa. "då kommer du i alla fall inte göra någon mer besviken" X noterade med en illa nöjd min att hon "minsann stod ut i 5 år medans tjejen bara klarade knappa 4 år"

Så var tydlig med vem du är, när du träffar någon ny Dante tänker ni. Well jag är så jävla fucking ubertydlig man kan vara men det är som så att tjejer inte tror på än när man säger saker och ting. Eller så tar dom det som en utmaning och hej och hå så ger jag mig in i ännu en relation som gör mig lycklig för att sen 2-3 år senare sitter där på gatan omgiven av svartasoppsäckar, nydumpad och så där allmänt snopen, allt för att jag inte tycker om att fika och plocka svamp.

Är jag verkligen den enda tråkiga killen i världen? Är alla andra så där jäkla mysigt bra?

Jag har för övrigt en flört på G en homeopati studerande vegan. Fan att jag aldrig lär mig.

/D

8 comments:

Anonymous said...

Verkligen tänkvärt! Det kan ibland vara svårt att förstå att den andra inte vill umgås med en 24/7.. men ändå så kan man själv få den känslan ibland.

Dante said...

Jessica du är klok du!

Det glädjer mig att ni i yngre generationen förstår whats what.

30+ tanterna däremot dom är fast i det gamla mönster.

Här har vi det! jag skall dejta unga tjejer i framtiden.

Kan bli bra det här ;-))

/D

Anonymous said...

dante, jag förstår dig fullt ut...och tro mig, det finns tjejer där ute som är lite mer som dig. du får leta på rätt ställe bare, vara mer kritisk! :)

Anonymous said...

jag kom til insikt: man skall aldrig, och då menar jag ALDRI erkänna att det är fel på sig själva, det är dom det är nåt fel på. tjejerna har helt enkelt inte varit rätt för dig, dante!!!

Dante said...

Tone - Fast man är ju två om en relation. Det kan ju aldrig vara vara en persons fel att det inte funkar.

Vi har nog bara inte varit rätt för varandra helt enkelt. Så för dom var jag fel person. bla bla sorgligt men inte sitter jag och snyftar och känner att jag skall ändra mig. Hehe även om jag kanske borde det.

Nää jag tror att någonstans där ute så finns det någon som diggar och skulle stå ut med mig. Det gäller bara att jag skall sluta falla för sådana tjejer som tjejen ;-)

/D

Anonymous said...

dante, tones insikt är ju briljant; brist på självkritik kan man komma hur långt som helst på, så även du min vän

Anonymous said...

Madness - My girl

My girl's mad at me
I didn't wanna see the film tonight
I found it hard to say
She thought I'd had enough of her
Why can't she see
She's lovely to me?
But I like to stay in
And watch t.v. on my own
Every now and then

My girl's mad at me
Been on the telephone for an hour
We hardly said a word
I tried and tried but I could not be heard
Why can't I explain?
Why do I feel this pain?
'Cause everything I say
She doesn't understand
She doesn't realise
She takes it all the wrong way

My girl's mad at me
We argued just the other night
I thought we'd got it straight
We talked and talked until it was light
I thought we'd agreed
I thought we'd talked it out
Now when I try to speak
She says that I don't care
She says I'm unaware
And now she says I'm weak

Dante said...

Tjejen - hur skulle jag klara mig utan dig! ;-)

Mange - Detta är manlig vänskap när det är som bäst. Så här dealar man med kompisar som har lite trassel. Man ger dom en 75 explorer och en bra bland skiva och sen en liten knytnäve på axeln och sen så är saken biff.
Ikväll blir det madness!

/D