Tuesday, November 28, 2006

Dante Dejtar!

Jag var på dejt igår, med en vegan.

Mina kunskaper om lämpliga restauranger sträcker sig till var dom serverar störts pizza och var man kan få en kick ass köttbit. Dessa kunskaper gick liksom om intet.

Så då blev det mat på en vegetarisk restaurang. Jag verkligen trodde att jag skulle klara av att vara den där trevliga prova på killen som inte alls rynkar på näsan åt vegetarisk mat. Jag var inte den killen. Jag fick svettningar i handflatan när jag såg böngrodsalladen och all annan exotisk mat. Dom hade visserligen hamburgare! men den var gjort på tofu.

Jag gjorde ett snabbt val. Det kan ha varit fel val, jag valde säga att jag inte var hungrig och så tog jag en öl och tittade på henne när hon åt.

Det positiva med kvällen var att hon aldrig hörde alla dumheter jag hävde ur mig eftersom min mage mullrade av hunger hela kvällen.

Jag tror jag gjorde ett bra intryck.

/D

2 comments:

Anonymous said...

Nej nej nej! Det går inte. En vegan ska dejta en vegan.
Lika barn leka bäst.

Dante said...

Beatrice - Det är här jag får problem!

När tjejer är nykära i mig så säger dom att "det finns bara en sån som dig"

När dom är arga och skall dumpa mig så säger dom "det finns bara en sån som dig"

Lite skillnad i röstläge och miner men kontentan är detsamma. Jag måste fan vara flexibel i och med att jag tydligen är lite speciel.

Så länge inte hon försöker mata mig med tofu och jag inte busgömmer kött i hennes mat så kanske det funkar.

Som den tävlingsmänniska jag är så ser jag en utmaning här! ;-)

/D