Sunday, November 26, 2006

Trött tröttar Dante

Idag har jag inte gjort många knop. Man kan nog till och med säga att jag inte gjort några knop alls.

Gårdagen började med ett tjejen glömt att stänga av väckarklockan så kl 05.45 så vaknade jag upp, jag var inte glad. Dock kunde jag ej börja skälla eftersom jag idag skulle anlita tjejen som min PS (personal Shopper) så jag var på mitt best behaviour trots den tidiga chockväckningen.

Vid 12 tiden så lättade vi till CPH. Jag måste här berömma tjejen hon var ett bättre stöd än mange när det kom till att komma med synpunkter. Jag fick bytt min hackett skjorta till en storlek mindre som satt bättre och som en belöning för detta så köpte jag även en Aquascutum skjorta!




Efter detta så skulle vi hooka upp med mange för att käka lunch. Mange slöt upp på centralen glad i hågen och tog befälet eftersom han visst ett bra lunchställe. Det var en annorlunda Magnus, det var en trevlig Magnus en hurtig Magnus som mötte oss. Magnus började gå runt i staden likt vi var på stadsvandring. Han gick in på ett slottsgård och stod med tjejen och diskuterade arkitektur. Vi bara gick och gick jag började lacka ur! Jag är i CPH för att käka och dricka bärs och parta inte för att gå på stadsvandring. När jag frågade mange om det verkligen var värt att gå 100 mil för att käka på detta stället. Han svarar "dom har jättegoda smörgåsar och deras ruccolasallad är fantastisk" Jag vart chokad! Vad har hänt med Magnus varför beter han sig så här?

För att ni skall förstå så för några veckor sedan när bara mange och jag var i CPH så drack vi öl styrde knark och sket i att äta (mer än någon svettig McD burgare) Det är en sån Magnus jag är van vid. Inte en promenerande arkitekt ruccola ätandes trevlig byxa. Så då slog det mig Magnus vill ligga med tjejen han försöker visa upp sin fina sida av sig själv, bara för att han vill ligga. Who can blame him really, dock var jag osäker på hur jag ställde mig inför detta. När jag lite diskret frågade om han mådde bra så smög det fram att Magnus fortfarande hörsammade vår överenskommelse om att när någon av våra tjejer är med ja då skall vi alla vara på vårat best behavior. När jag förklarade för mange att tjejen inte är tjejen längre utan hon är bara med som en av mina pals. Så sket vi i mysiga fiket och styrde med raska steg till en restaurang som serverar dom största hamburgarna i Köpenhamn, Chili heter stället. Där knäppte vi våra första öl och mådde riktigt bra! Vi hade en mycket trevlig lunch på min ära!

Efter lunchen så var det dags att vinka bye bye till tjejen och mange och jag styrde med raska steg mot en pub för att se Liverpool City. Redan efter första ölen där så började jag känna mig onykter, Det var oroväckande med tanke på att klockan var 4 och vi hade en lång natt framför oss. Givetvis så är ju instinkten att knarka så man kommer igång och håller sig vaken. Men tydligen så är partydrogandet något som inte är så populärt på hemmafronten så vi skulle testa att köra the old fashion sprit way.

Alltså jag förstår att folk inte diggar att man typ Pete Dorothy knarkar men att party knarka någon gång om året kan ju inte vara fel. Fan tjejer borde vara glada för att vi knarkar:
a) det kostar inte så mycket pengar som sprit
b) vi kan omöjligt vara otrogna, testa sexa med en tjackballe så ser ni hur lätt det är
c) nästa dag så är vi pigga och alerta istället för att ligga i sängen och sprida illaluktande odörer kring oss.

Men som sagt näää spritfylla är så mycket bättre tydligen. Well anyhow efter matchen så var det dags för scenbyte och vi gick till ett nytt hak där det blev några öl. Sedan så gled vi Boutique Lize och började dricka drinkar. Vi hade en riktigt trevlig kväll där inne. Jag hade börjat känna mig lite seg men spriten räddade upp läget och både Magnus och jag kom in i andra andningen.

Två roliga händelser från baren var att mange fick en tillsägelse när han skulle ta kort på bandspelaren dom har på vägen. Vi trodde ju dom skämtade och ignorerade tillsägelsen och fortsatte ta kort och fick då en tillsägelse till. Jag som inte fattar danska förstod aldrig varför vi inte fick men enligt mange så var det att eftersom det var kändisar på stället därav var fotografering förbjuden. Den andra roliga händelsen var att vi stod och snackade rätt länge med två tjejer varav den ena jobbade med drogmissbrukare, Vi försökte lyfta fram vår syn på partydrogandet, hon köpte det inte rätt av precis men hon var faktiskt mer förstående en många andra. Skön tjej!

Framåt två tiden så gick vi till Vega men där var det kö. Så vi drog till Nasa som givetvis också hade kö. Här började jag tappa kollen jag var full och trött och ville hem till sängen så jag höll upp händerna och erkände mig besegrad och vi kindpussade varandra och drog var och hem till sitt. En lite småtrist avslutning på kvällen som jag får ta på mig.

mange flyttar hem till götet på fredag så det var sista utgången i cph med honom. Ett kul år har det varit i alla fall!

Nu skall jag fortsätta bakisslappa.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Ni kan vel börja "göra" Göteborg i stället då? :)

Dante said...

Tone - Det är planen! Mange flyttar hem till götet nu på fredag och så fort jag fixat lya i stan så blir det samma lika för mig.

Då jäklar!

/D

Anonymous said...

Då blir det drag. J:s plan att kapsla in mig och fjärma mig från ansvarslösa individer falerar en smula. Ska bli intressant att se hur hon tacklar den uppkomna situationen. Jag har en känsla av att det kommer att gå ut över mig på något vis.
Hon har fått mig att lova börja träna.