Saturday, November 18, 2006

Speglar ljuger inte.

Igår lagade jag en magisk god middag! En indisk kycklinggryta som skulle fått mig att bli antagen till indiska kocklandskapet om jag så önskade. Efter maten så mös jag mig ner i soffan och kände för att spinna vidare på the asian theme så jag satte på underbart bäst musik i form av Asian Dub Foundation och tänkte dricka lite gin. Givetvis så hade jag inte Bombay Sapphire hemma men en flaska gin visste jag att jag köpte i tyskland. Men näää den hade tjejen snott.

Tjejen är inte i stor i alkoholen men hon konsumerar endå lika mycket sprit som mig. Motsägelsefullt? Nej så här är det.
Jag öppnar en flaska öl och dricker upp den = ölen är förbrukad
Tjejen öppnare en flaska öl och dricker 2 klunkar och lämnar den öppnad någonstans i lägenheten = den är förbrukad (varm öl är inte kul)

Så no doubt har hon tagit med en hel flaska gin till någon förfest druckit en drink och sedan lämnat flaskan.

Well hur som hur så somnade jag astidigt igår, sån jävla gubbvarning på att somna innan kl 03.45 en fredag men jag var nog i säng kl 23. Trasigt.

Idag så började dagen med att köra tjejen till hennes dykning, att dyka utomhus verkar lite småläskigt men men. Sen skulle jag anlita tjejen som Personal shopper och hjälpa mig med mitt skjortbyte men hon kom hem kl 14 när affären stängde kl 15 så det gick om intet. Istället så tog jag en liten promenad på stan och sedan knallade jag ner till gymmet.

Det var väldigt lite folk på gymmet varpå jag passade på att spegla mig ordentligt, det skulle jag inte gjort vilken ångest jag fick. Jag la genast ifrån mig hantlarna och gick upp och ställde mig 15 minuter på ett springband och 30 minuter på en crosstrainer. Det känns som att bygga muskler är föga intressant om man har världens största mage. Nu är det fettförbränning som gäller. Nu jävlar får det vara slut! Nu tar jag mig i kragen.

Jag är dock så jävla sugen på några öl och en pizza men nej nu skall jag vara stark. Hur skall det här sluta?

/D

8 comments:

Anonymous said...

Trevligt du skriver. Min lycka blev total, då jag gick och la mej klockan 06,00 i morse, efter en festrik fredag. Alltså, ingen kärringvarning här inte. Magen kan du ta itu med efter julen och all dess mat. Kanske ett bra nyårslöfte?

Dante said...

Atir - Ja det må jag säga! Det låter som du hade en trevlig kväll minsann! och jag blev med en gång så sugen på att gå ut!

Hehe i det stadiet som min mage är nu så tror jag att jag måste börja redan nu om det skall bli något av det hela.

Nyårslöftet blir det gamla vanliga att jag skall sluta vara så ödmjuk och ta mer plats ;-)

/D

Anonymous said...

Dante raring,
Din ginflaska har hittat kompisar och lever ett lyckligt liv i mitt barskåp. I princip helt orörd.

Anonymous said...

Älskade gubben! När ska dina nojja över din kropp upphöra? Vad du visar och gör med den är ju det som överraskar ;) Kyss!

Dante said...

Anna - haha så mao hade jag helt rätt hon drack några klunkar och sen var den flaskan förbrukad i hennes lyx och slängvärld ;-) Men bra att du tar hand om den!

anonymous - Äntligen så har mina fans hittat till sidan! ;-))

/D

Anonymous said...

Nu får Du passa dig ”Dante” nu har jag fått tag i Din blogg! Du låter precis som Du gjorde 5-6 år sedan. För mig erkände Du att det var ett raggningsknep att ”beiga ner sig” så mycket som möjligt, allt för att Du skulle framstå som bra i jämförelse med vad man förväntat sig :9

Jag föll för det fast Du berättade Ditt knep.

Kom hem till Stockholm så lovar jag berätta vem jag är!

/Fröken Hemlig

Ps Och ja Du var det bästa sexet jag haft…. Nu får Dina flörtar något att sukta och vara svartsjuka över…

Anonymous said...

Så då ses vi på gymet nästa vecka?!

/Sus

Dante said...

Fröken hemlig - Haha nu blir jag lite nyfiken så klart på vem du är. Men jag respekterar din privacy så klart *host* ;-)

Btw men kommer du inte ihåg det där non-disclosure agreement du skrev på? ;-)

Suss - tja för oss som inte var ute och bussade till småtimmarna så står ju gymbesök på agendan redan idag. ;-)