Friday, December 01, 2006

Farväl CPH

För knappt ett år sedan så var Mange, martin och jag på bröndby -FCK. Givetvis så levererade jag som vanligt en eminent reserapport

Det som var problemet med den resan var att det var Magnus som stod som researrangör, ett jobb han skötte på ett skandalöst sätt, något som kostade oss mycket öltid. Detta gjorde att jag nu inför dagens trip till Bröndby arena var riktigt orolig, skulle magnus ha lärt sig sin läxa eller skulle kvällen gå i kaosets tecken?

Magnus levererade på ett sånt sätt att jag blev stolt! En uppmuntrande klapp på axeln och en grymtning fick han som belöningsgest av mig. Med en skicklighet som skulle få vilken projektledare som helst att bli stolt styrde magnus oss via tåg och bussar för att slutligen ta oss till två sköna hak där vi drack bira och mådde det bra.

Vi satt också och förberedda lite krigsplaner för hur vi skulle ta oss till Sveriges match på Nordirland. Som den äkta Mission Impossible kille jag är så hällde jag ut ölen över våra planer, så att dom liksom self destructed så ingen kan ta del av vad vi planerade.


Därefter tog vi en taxi till arenan. Det var kallt det var riktigt kallt. Speciellt för mig som inte hade några vantar. Mina vantar hade "någon" "lånat" av mig. Magnus sympatifrös och vi såg endast klart första halvlek sen tog vi en taxi in till stan och satte oss på en skön pub och såg klart på matchen och drack några öl.

Mange läxade upp mig i biljard också. Vi lyckades med konststycket att spilla ut inte mindre än två fulla glas med öl. Då insåg vi att det var dags att åka hem.

Så det gjorde vi.

Adjö CPH! Bye bye mange nästa utgång blir i göteborg

/D

4 comments:

Anonymous said...

Min 8 månader långa hungerstrejk på himmelska fridens torg lyckades så nu är blogspot inte längre spärrat i Kina. Hurra!

Jävligt dåligt av Mange att flytta från cph nästan precis när jag återvänder till Svedala.

Bjuder på lite nostalgi:
http://i139.photobucket.com/albums/q319/sampathfuzhou/Brndby.jpg

Dante said...

Sampath - va fan nu kan jag ju inte snacka skit om dig längre ju!

Du har ju endå sålt din lya här i malmö så när du kommer hem så flytta till Göteborg!

Fan vi får bo hos manges tjej, hans tjej kommer inte har några problem med det. Det är ju typ ingen skillnad att laga mat för 2 eller 4 så att säga.

Btw du får länka bättre www.tinyurl.com är ju dagens tips för dig.

/D

Anonymous said...

http://tinyurl.com/y2grfr

Dante said...

HAHA sampath!

Ja jösses 400 kr böter för snökastningen.

Vi får hoppas på en snölös vinter så inte polisen får för mycket att göra. Jag har hört dom skall patrullera alla danska skolor, där tydligen snöbollskastandet har blivit en vanligt fenomen tyvärr

/D