Thursday, December 07, 2006

Små seg torsdag

I morse gick jag till jobbet för att få motion. Okej jag aspirerar väl inte på att komma in i Guinness rekordbok med denna bedrift men det är ändock en liten promenad från Onyxen (vid Scandinavium) till Västra hamngatan där jag jobbar. Jag känner mig helt klart nöjd endå! Dock så är jag nu precis tillbaka från lunchen som bestod av pasta med rikligt av parmesan ost på, grädden var dom inte blyga med heller. Nu känner jag mig inte lika nöjd längre.

Jag kommer ihåg typ kring 2000 då jag tränade på lunchen varje dag, och sen satt och mumsade mitt råris med kycklingfilé. Samma maträtt varje dag vecka ut och vecka in. Varför har jag inte den disciplinen längre?

Jag har varit inne på att typ riktigt outa mig, slänga upp ett kort på mig utan tröja med måttband och skit så att mitt förfall liksom blir offentligt och sen månadsvis lägga upp ett nytt kort för att då se att det faktiskt går åt rätt håll. Då får jag ju verkligen kniven på strupen och har press på mig att levererar. Det räcker tydligen inte längre att tävla med mig själv mot mig själv, jag måste ha mer press på mig.

Jag har ju ingen kamera så projektet faller på det, tur är väl det. Det finns redan tillräckligt med sick stuf på internet.

Bara 32 år kvar tills jag går i pension, sånt känns skönt sådana här dagar när jag liksom brinner av energi.

Who needs a drink

/D

3 comments:

Puman said...

Skit vad du tränar!
Vad har hänt?! Beach 2007 eller? :)

Dante said...

Puman - det är ju du som lägger upp kort på fabio för fan. Klart man får komplex för bövelen.

;-)

/D

Puman said...

Det är ju hans fel, fick bilden av honom! Han ger alla ångest! ;)