Tuesday, December 05, 2006

Casualty of War

Alltså hur länge skall jag behöva träna innan jag får muskler och ölmagen försvinner? Nu har jag säkert tränat i hela två veckor. Jag förtjänar se resultat! Jag kräver resultat!

I morse så vaknade jag tidigt typ halv sju, jag lekte med tanken att jag skulle gå upp och ta en rask promenad i 40 minuter innan jag tog tag i dagen. Det var en spännande tanke! Jag kännde mig lät euforis! Så taggad vart jag att jag somnade om.

Tyvärr vet jag vad som krävs, dom där jävla promenaderna på morgonen men jag känner att jag inte fixar det. Jag är för morgontrött helt enkelt. Jag leker lite med tanken att flytta till en söderhavsö och äta pizza utav bara fasiken eftersom dom tydligen kör någon grej att den som är fetast blir kung. Känns som det kan vara min grej, Jag har alltid varit lite kunglig.

Igår när jag skulle dra till gymmet så stoppade tjejen mig hon tyckte jag såg för bedrövlig ut med ringar under ögonen. Så hon smetade på mig någon kräm och hepp så försvann ringarna. Magiskt!
Jag vet inte vad som är läskigast, att tjejen är så mån att jag skall se bra ut så någon kärar ner sig i mig och att tjejen på det sättet blir av med mig, eller det faktum att jag lät henne sminka mig.

Igår var jag duktig och tog hand om tvättstugan själv. Eller själv och själv tjejen insisterade på att följa med ner, för att hålla mig sällskap och njuta av min underbara personlighet trodde jag. Men det var snarare att kolla så jag inte tvättade fel saker ihop. Jag såg på och verkligen lyssnade och lärde!
Sen när jag gick ner nästa gång själv för att ladda en maskin så tänkte jag på det hon sa, ljust tvätt skall vara med ljus tvätt och svart med svart. Med detta mantra så delade jag upp tvätten. Dock så blev det fel endå. Tydligen så går det inte att tvätta vita handukar med underkläder som skall handtvättas, oavsätt om underklädera är ljusa eller ej.

Alltså i min värld så skall underkläder tvättas varmt så dom blir rena. Att handtvätta underkläder låter riktigt dumt. Well nu har jag lärt mig detta och jag kan lägga ytterligare ett par av tjejens plagg på min lista över saker jag tvättat sönder. Jag tror dock hon innerst inne blir glad över att jag förstår för då har hon en perfekt ursäkt att köpa mer kläder. Typ knalla in till någon lyxaffär och med en uppgiven min sucka "Min x kille kan inte tvätta, allt bara går sönder så nu behöver jag handla allt ni har i butiken"

Visst är det lite segt att förstöra tvätt, det tycker även jag men shit happens. Jag har tvättat själv sen jag var 19 år och jag är van vid att vid varje tvätt så blir det någon slags casualty of war. Det hör liksom till att tvätta tycker jag! Om allt skulle gå smärtfritt så hade det blivit lätt tråkigt, väldigt mekansiskt. Nu är det mer personligt och det smyger även in lite spänning i tvättander. Har jag färgat ett par vita socker grå (no big deal) eller har jag krympt min älsklings tröja (big deal) Vardagsspänning är viktigt för mig! Därför väljer jag att inte vara perfekt.

/D

6 comments:

Anonymous said...

en spets-BH handtvättas eller skontvättas i maskin. en spets-BH med vita detaljer tvättas inte ihop med ett gäng mörka jeans och sockor. lär dig det en gång för alla, annars lär endast nån med hängpattar ner till knäna stå ut med dig I DET LÅNGA LOPPET.

Puman said...

Att tvätta är en börda Dante.
Tvättråden på etiketter och hur de tolkas, hur man sorterar tvätt, vilka temperaturer som bör användas.. so boring.

Dante said...

Tjejen - Nu äntligen talar du ett språk som jag förstår!

spets-bh som tvättas fel = hängpattar

Spets-bh som tvättas rätt = ungdomsbröst.

är det så lätt alltså. Well då förstår jag att du börjar bli lite stressad att jag har tvättat fel i alla år. Några år till med feltvätt och det hade varit dags att säga hej hej till taxöron på dig. ;-)

Puman - Jag skall outsourca tvättning. Det är det tråkigaste som finns!

/D

Anonymous said...

Någon borde ge dig lite tacksamhet istället! Hur många tvättar ex - tjejens tvätt?

Anonymous said...

tja, de som får sin tvätt tvättat av x-tjejen borde höra till dessa, eller vad tycker du. (jag satte punkt i slutet av frågan, den är alltså retorisk.)

Dante said...

anonym - Mellan tvättandet så passade jag på att laga middag. REnskav - med en perfekt nivå av pepparot i, och här kommer vi till det bästa, och jag lyckades laga middag utan att väcka tjejen som tog en liten tupplur (hon var sjuk sa hon)

Till och med tjejen tyckte det var gott! Hon skällde inte över att det såg stöket ut i köket eller att jag spillt sås på tallriken.

Inga svordomar, inga slag.

Det var en bra dag. ;-)

Tjejen - sluta vara så resonlig, bla bla gör du det ena så gör jag det andra.

Låt mig vara martyr i fred! ;-)

/D