Saturday, December 23, 2006

Live från SJ

Well det blir inte mer IT än så här. Jag trotsar min åksjuka för att liverapporterar hur jag kämpar mot da man - sj för att ta mig hem.

För första gången sedan min lilla körkortsincident så gick faktist tågit iväg i tid stort! Det som inte är stort att jag fått en pratglad herre mitt emot mig. Han är inte motaglig för mina hintar typ att jag tog på mig min mp3 spelarens hörlurar när han hämtade andan och var tyst i 2 sekunder. Vi är inte ens i lund och jag vet redan att han är mac fantast och jobbar med IT och att han tycker det är skandal att SJ inte släpper igenom RS feeds på deras uppkoppling och så har han noterat att det är dimmigt ute.

Well jag vill ta detta tillfälle i akt och tacka er alla för den här tiden! jag tror inte man får blogga från fängelset, där jag no doubt kommer hamna, på grund av vållande till annans död när jag stoppar upp hans macdator i hans ändtarm.

Ha en riktigt god jul på er! Ät och drick och njut det skall jag göra.

/D

7 comments:

Anonymous said...

God Jul!

Själv har jag supit, shoppat och knarkat för att bli av med ångesten över missad Kalle Anka-jul.

Dante said...

Sampath!

God jul på dig själv! Skönt att höra att du håller flaggan i topp!

Skulle inte du komma hem över jul?

Alltså du får fan en min fatwa på dig, du är så grymt dålig på att uppdatera mange och mig. Nyheter som att du skaffat tjej och blivit vuxen kommer till oss via bakvägar.

Bättring!

/D

Anonymous said...

hehe jag får väl starta en blogg. Jag är ju inte online så mycket nu för tiden. Det beror på att mitt jetset-liv är så spännande och intressant att jag helt enkelt inte hinner slösurfa så ofta. Eller så beror det på att min dator har blivit zaaajko och är segare än helvete.

Jag landar i .se den 3:e feb och åker tillbaka den 16:e. Någon stans där i mellan räknar jag kallt med att vi kan styra upp lite öl i Malmö.

Dante said...

Sampath klart du skall starta en blogg så att du den dagen du blir gammal faktist kan kolla tillbaka på vad du gjort dina år overthere. Skriver du inte ner skiten så kommer allt vara en röra av dåliga fyllor och missluckade strul.

Välkommen! Vi kidnappar mange från Göteborg och tar en runda i CPH det finns säkert lite Dansk boll vi kan gå på.

Ha ett gott nytt år grabben och take care vi hörs!

/D

Anonymous said...

Fixade faktiskt en blogg för något år sen... skrev typ tre inlägg och tröttnade sen. Jag är rädd för att mitt se-mig-bekräfta-mig behov inte är lika stort som ditt.

Fast det hade ju varit lite coolt att som utlänning starta en blogg på kinesiska. Det skulle iof innebära ganska mycket jobb och du vet ju min inställning till jobb...

FCK-Bröndby när jag är hemma. Boka in det i kalendern!

Dante said...

Sampath - Du menar att du startade en blogg utan att låta mig och mange få ta del av den? Småaktigt! vad är det mer som du inte berättat för oss?

Sätt igång att blogga nu, kom igen nu innerst inne vet du om att du vill vara lite som mig!

Fck o bröndby kör ett dubbelmöte i feb. Vilken hade du tänkt dig?

Du vet mange måste ha flera veckors heads up för att kunna ljuga ihpp något hemma.

/D

Anonymous said...

Jo, dina inlägg om vad du åt på julafton osv. är en stor inspirationskälla. Snart måste jag nog också starta en blogg.

Vad gäller fotbollen så måste vi nog jobba lite på vår kommunikation. Här ovan kan du se mellan vilka datum jag är i Sverige, bara en av matcherna spelas under den tiden. Dessutom skrev jag datumet när vi snackade på MSN. Det är alltså matchen den 11:e jag är ute efter :)

Mange borde ju ha mycket på pluskontot efter allt julmys så det ska nog fixa sig.

Förresten så har jag lösningen på det där dilemmat med Manges fotbollstittande i hemmet kontra på puben. Så här ska ni göra för att han ska kunna ha kakan och äta den.

Först dyker ni upp ett gäng hemma hos Mange och hans flickvän. Gärna en 6-7 pers. Ni måste kolla hemma hos dom eftersom Mange är den enda med rätt tv-kanaler. Ni kollar på fotboll, tar plats, dricker öl och gör er lite så där lagom obekväma. Inga skandalscener utan bara lite allmänt enerverande och dryga.

Det tilltaget kan behövas upprepas en eller flera gånger beroende på hur skickliga ni är att skicka ut rätt signaler. Kom gärna "oinbjudna" så slipper Mange få skit för att han bjuder in er.

Efter en eller två rundor med fotbollstittande hemma hos Mange och hans flickvän så skickar du ett sånt där meningslöst mejl som innehåller en "rolig" youtube-länk eller en "tokig" bild . Mailet skickas till Mange, Manges flickvän och möjligen en eller två placebopersoner. Förutom länken skriver du, något i stil med: "Förresten Mange, det är Arsenal-Tottenham på lördag. Ska vi kolla den hemma hos dig eller på puben? Jag snackade med Nisse, Glenn, Sune, Berra, Svenne, Kajan och Glenn och dom är på."

Inom en timme har Mange fått rådet att det kanske är bättre att se matchen på puben, och hädanefter kan Mange välja helt fritt vilka matcher som ska ses hemma (själv) eller på puben med grabbarna.

Shit! Känns redan som om jag bloggar...