Monday, December 18, 2006

Måndagstrött

Jag vaknade på tåget idag av att tjejen bredvid mig hade gjort slut med sitt fönster, som hon lutat sitt huvud mot, och istället valde min axel som huvudkudde. Hade jag varit pigg och kry så hade jag självklart utnyttjat detta och tafsat på henne. Men nu var för trött för att agera så jag fejkade att jag rörde mig i sömnen med konsekvensen att hon vaknade och flyttade på sig. Jag utgår från att hon skämdes.

Jag skall faktiskt credda SJ! Okej tåget var iofs 55 minuter försenat in till Göteborg men jag sov som en bäbis på tåget! Ljudet och skakningarna i vagnen vaggade mig till sömns och jag sov riktigt bra.

Jag har också löst problemet med vad jag skall göra av händerna, dom har jag nu i knäet rätt på dicken men allt döljs under min jacka så no harm is done. Jag ger mig själv en eloge för jag är så smart. Nu skall jag ut och leta efter en bra mp3 spelare så jag riktigt kan stänga ute min omvärld.

I helgen var det kravaller i Danmark, anarkister och autonoma grupper som är arga för att farbror staten tar deras ungdomsgård i från dom.
1. Utifrån filmerna jag har sätt så var det ju rätt vuxna ungdomar som bråkade, slutar man inte gå på ungdomsgård när man typ är 14 år? Vem fan vill gå på ungdomsgård när man är 25+?

2. Sluta gnäll för helvete! Hur många hade en ungdomsgård när dom växte upp? Min närmaste ungdomsgård när jag var liten knodd fanns 1 mil från mitt hem. Närmaste softa parkeringsplats fanns 3 km från hemmet. Vi tvingades sitta på kyrkans ängar eller nere vid stranden när vi drack sprit tog knark och tonnårsknullade. Men klagade vi? Slogs vi mot polisen? Nä vi accepterade och gillade läget. Så käft på er och sluta lipa.

Fan vad jag är trött idag.

/D

No comments: