Tuesday, December 19, 2006

Jag vet att ni suttit som på nålar och knappt kunnat sova i väntan på min dom gällande körkortet. Igår fick jag reda på mitt straff och den blev fyra månader, dvs den 31/3 så är jag befriat från mitt fängelse och kan lämna SJs bojor.

För att stå ut med mitt liv på tåget så har jag nu gått och investerat i en Mp3 spelare för att på det sättet skärma mig från mina medmänniskor. Det känns bra och jag är grymt nöjd. Det blev en Iaduio U3 med 2 gig minne och soft färgskärm

Nu är den laddad med 2 gig med musik och jag räknar med att överleva kvällens hemfärd till Malmö. Men hur skall jag klara mig från att sjunga?

Visst att det suger med att behöva umgås med andra människor, och visst att det suger att jag lägger på 4 timmars resväg under en vecka kontra med bil. Men den stora problemet är att jag nu inte längre har någon bra miljö att spela hög musik och sjunga. När jag satt där i bilen så var allt stereon laddade med grym musik på högsta volym och jag satt som värsta fjortisen och sjöng med i alla låtar. Det var fan som balsam för min själ, 2,5 timmar upp till Gbg var ett nöje!

Sen jag flyttade från min lilla stuga från Lidingö så har jag inte kunnat lyssna på hög musik. Bor man i lägenhet så skall man ta hänsyn till än det ena än det andra. Sånt suger.

Well nu skriver jag så ointressant dravel att jag nästan kräks på mig själv.

Hej då.

/D

No comments: