Tuesday, December 19, 2006

Sabla SJ!

Ja fy fan vad bra det var det där med Mp3 spelare! Det var liksom som jag satt på mig en sån där osynlighetsmantel och istället för att vara en del av spektaklet så var jag en åskådare. Det var fan riktigt kul att sitta där och titta på folk men slippa höra vad dom säger!

Återigen så hade jag köpt biljett till ett x2000 tåg men det blev öresundståget, av någon underlig anledning så går Öresundståget som klockan medan x2000 tycker det är cool and the gang att vara 45-60 minuter sen. Öresenundståget tar ju dryga 3 timmar på sig ner till malmö. Pinan blev värre av stolarna, stolarna på öresundståget är så jäkla obekväma hur jag än vände och vred mig så kunde jag inte hitta en skön sovställning. Till slut så bestämde jag mig för att köra den klassiska huvudet mot rutan. Nackdelen är ju så klart att håret fuckas up och man får ett knullrufs som är allt annat en tilltalande. Men eftersom jag har blivit en gammal gubbe med mina 33 modiga år så är utseendet oväsentligt. Vem fan glor på en gubbe liksom? skall man fixa tjejer i den här åldern så är det pengar och löften om en modellkarriär enda sättet. Så jag la mitt huvud mot fönstret, eller rättare sagt jag försökte lägga mitt huvud mot fönstret men det gick inte. Min hals är för kort, huvudet nådde inte fram mot fönstret, eller kanske det var som så att min axel var för bred. För att liksom få huvudet mot fönstret så krävdes det att jag nästan hade hela min kropp horisontellt. Är detta normalt?
Jag vill minnas att jag har kunnat ha huvudet mot fönstret. Har min hals krympt så jag ser ut som onkel fester, har öresundstågen ovanligt långt mellan stolen och fönstret? Är mina axlar för stora?

Jag kommer inte kunna sova förrän detta är löst känner jag. Jävla Sj inte nog med att dom gör så att jag inte kan sova på tåget nu gör dom så jag inte kan sova när jag är hemma.

/D

10 comments:

Anonymous said...

va har jag sagt om nackkudden från clas ohlson till 25 kronor?

då slipper du luta huvudet åt ett klibbigt öresundstågsfönster full av rester av lördagsspya från fulla skåninger på väg hem från utgång i köpenhamn...

Dante said...

Tone - Haha sant sant! Men va fan ser man inte lite knäpp ut i en sån? Är inte det ett steg mot att bli gubbe på riktigt? Vad kommer härnest? Broddar på skorna? regnjacka? Mössa?

Well jag får väl offra min skönhet mot att vara bekväm ;-)

Jag skall följa ditt råd tone!

/D

Anonymous said...

När du sitter där bland skrikande ungar och förvirrade pensionärer så kan du ju nynna lite på "doing tiiiime, for silly criiiimes".

För övrigt är det bästa sättet att sova på ett tåg, att fälla ut den där brickan och sen lägga armarna i kors där och pannan ovanpå.

Att dra en sån där hemorojdring runt halsen är helt uteslutet :)

Anonymous said...

Jag vågar aldrig sova på tåg för jag brukar alltid dregla när jag vilar. Det blir så pinsamt.

Dante said...

sampath du är fan babben larsson rolig. Sen tänker jag absolut tokvägra och sova som en utslagen alkis. jag har mer stil och klass än så, din luffare.

Kommer du hem över jul btw?

Beatrice - Väl drägla är ju fan nada ju. Kom tillbaka när du snarkar såpass högt att folket i vagnen bakom dig börjar klaga på oljudet.

Jag hade lite skuldkänslor och ångest över det där men nu skiter jag i vad folk tycker, jag har aldrig sätt så många människor ta av sig sina skor på samma ställe och sitta i strumplästen och gäsa. Sådana människor förtjänar mina snarkningar och mitt förakt.

/D

Anonymous said...

mindnote to self:

Res inte med tåg till Gbg under tiden Dante är av med körkortet. Inte nog att jag behöver stå ut med folk i strumplästen. Jag kommer att straffas med Dantes snarkningar också.

Anonymous said...

Halsring är ej kosher. Gör som jag istället och odla upp nackfett som skulle få Ving Rhames att rodna av avund. Du kan då använda nacken som kudde och med den svett den genererar skapas en sugkoppseffekt som gör att nacken limmas fast på skinnsätet.

Dante said...

Anna - Visst det låter inte som något drömscenario precis men betänk att du delar sjvagn med mig så kommer du via mina allt för högt uppskruvad högtalare få avnjuta en magisk mix blandat med Christian Kjellvander och drumNbase. Nästan värt att åka tåg då va?

Magnus - Det känns som halsfetts tricket ligger mer naturligt för mig. Jag var iofs jäkligt sugen på halsringen från Clas Olsson men jag får sån skräck av att gå till sådana där fixa och pyssla affärer. Jag som knappt ser skillanden mellan en hammare och en såg får sånt jävla komplex att vara på sådana där place, jag känner mig nästan omanlig.

/D

Anonymous said...

dante: nackkudde är aldrig pinsamt, och om du betalar mig bra kan jag köpa en för dig på C.O! :)

eller önska dig en i julklapp...från tjejen kanske? hon är vel hendig och kan känna sig hemma på C.O...

Dante said...

Tone, vi styr upp något. Vi måste dock vara diskreta så att inte mange och sampath får reda på det ;-)

Jag sätter in 500 kr på ditt konto!

/D