Wednesday, December 20, 2006

Klär upp sig - klär ner sig - klär ut sig

Ja nu är det ju snart jul och det skall bli kul! men sen kommer en sån där skum anti helg som nyår. Jag tycker nyår har blivit så jävla kissenödigt man liksom bara skall ha så där jättekul, typ har man inte ställt till med något ubercracyt typ hoppat från Gothia tower eller sjungit karaoke med pussy cats dolls så har man haft det tråkigt.

Det är iofs inte det stora problemet det stora problemet jag har med nyår är att man skall "klä upp sig". Visst jag kan förstå att tjejer tycker det är kul att ta på sig värsta party klänningen med urringning ner till naveln men vi killar vi skall dra på oss kostym. Va fan! För mig är kostym mitt jobbställ, det är min nu-skall-jag-vara-allvarlig-och-leka-vuxen-plagg, ett plagg som jag tvingas bära typ 5 dagar i veckan. Det är inte partykläder.

När jag blir kung så skall alla på alla nyårsfester få klä sig hur fan dom vill.
Vill du ha kostym på dig? ja men visst kör på det, dock så måste du garantera att inte knyta slipsen runt pannan efter 6 öl, gör du det så får du spöstraff.
Vill du komma i jeans och en skjorta - what ever makes u feel good pal!
osv osv.

Well well ovan är ju en utopi, det blir att dra på sig jobbkläderna för att fira in det nya året. Skall försöka att inte ta med mig portföljen på festen och vara så där allvarlig och ordentligt tråkig jag blir när jag tar på mig mina vuxenkläder ie kostymen.

/D

4 comments:

Anonymous said...

du får köpa dig en lite crazy kostym att ha på nyår, som skiljer sig från jobb-outfiten. typ rosa eller vit? med vita lackskor till. du blir kungen på festen, jag lovar...

(gör som jag säger, lyssna inte på din ex-personalshopper nu, hon kommer säga nej men det är bara för att hon är avundsjuk på din nya look och inte vill att du skall träffa några andra brudar).

Puman said...

Du ser bra ut i kostym, jag förstår inte problemet ;)

♥ Ha en bra jul ♥

Dante said...

Tone - Typ en Austin Power kostym! En sån där fluffig och mjuk som alla tjejer vill kramas med. En sån skall jag köpa bums!

God jul Tone!

Puman - Jag ser alltid bra ut ;-)

Men ikostym är jag tråkig. Om jag inte haft kostym och varit vuxen och tråkig när jag såg dig utan istället haft på mig mina softa och cola kläder då hade jag blivit farlig och då hade det blivit mer spännande och roligt, jag lovar ;-)

God jul på dig Puman!

Anonymous said...

Efter 30 år, som krogarbetare ( i olika former), konstaterar jag direkt,, ""den värsta helgen", näst efter studentbalen!