Thursday, December 14, 2006

Jag är SÅ orolig.

Jag är väldigt oroligt, och nu menar jag väldigt orolig. En av mina bästa och äldsta vänner verkar ha försvunnit. Han har alltid funnits där för mig men idag helt borta. Jag är som sagt lätt chockad.

Where the fuck har mitt morgonstånd tagit vägen? Åtminstone, och jag menar verkligen åtminstone, så vecklas sig min stolthet ut sig en gång om dagen. Min 38 cm stora svarta fasa går från att vara en i hoppringlad Anaconda till Eiffeltornet. Men idag har inget hänt. Den ligger som en trött säl och skaver lite lätt mot mitt knä.

Nu låter det kanske som jag och mitt morgonstånd alltid har varit bäst of pals, well säg så här vi har en ömsedig respekt. Visst finns det gånger då jag varit riktigt irriterad på den, typ gånger den valt att sova och gånger när den valt att vakna upp vid fel tillfälle. Men jag har lärt mig leva med den och uppskatta den.

En pryl som är grymt cool med morgonståndet att den är min egna kropps husläkare. Den talar om för mig när kroppen är utvilad. Ordet morgonstånd betyder ju att the big guy skall vakna till liv just på morgonen. Men den stora svarta fasan vaknar till liv när den anser att det är dags att gå upp. Så hepp går man upp kl 7 och morgonståndet är där då vet man att kroppen är i fas den är utvilad den mår bra. Men går man upp kl 7 och morgonståndet sover, tja då vet man att kroppen är trött och man ligger ur fas med sitt sovande. För exempel om man går upp kl 7 och morgonståndet dyker upp kl 10 då vet man att kroppen ligger 3 timmar fel och man behöver sova ut. Som ni förstår så vill jag inte bli av med min stora svarta fasa den behövs!

Visst är jag trött idag men inte så trött att det är befogat att den stora svarta fasen håller sig gömd hela dan på detta sättet. Det har som sagt aldrig hänt förut. Jag är så jävla orolig. Tänk om jag blivit impotent.

Till råga på allt så är jag inte på hotellet ikväll där det finns medicin i form av porr, jag är hos min bror vilket gör att jag inte kan kolla om jag blivit impotent eller om det är en temporär svacka. Nu vill jag att ni alla håller tummarna att jag imorgon bitti vaknar och att hela Dante fungerar som Dante skall fungera.

/D

3 comments:

Anonymous said...

Var inte orolig! Det händer alla och det är helt ok. *host*

Dante said...

Fia - så säger alla tjejer med ett urskuldande leende som betyder. Det här händer bara dig. Ingen jag varit har detta hänt förut.

Jag kan det leendet jag vet. ;-)

/D

Anonymous said...

Du har skrivit fel igen. Det ska vara mm inte cm i texten...eller använder du alltid de där felslipade glasögonen?;)