Monday, December 04, 2006

1 år!

Jag har skrivit blogg i ett helt år nu! Shit det är faktiskt lite stort måste jag säga, jag trodde aldrig jag skulle palla att hålla igång med det här så länge

Men det är faktiskt soft, jag får helt plötsligt en bakgrund!

Mitt problem är att jag ibland kan misstänkas för att vara nyutsläppt fånge från Hall. Jag saknar liksom historia. Visst jag kan visa upp Tjejen och x:et och dom kan liksom verifiera min bakgrund men när dom försvinner ur livet så står jag där utan några som helst semesterbilder eller kort över någonting överhuvudtaget ie jag blir historielös

Perioden mellan X:et och tjejen så noterade jag att tjejer är jäkligt nyfikna av sig och vill se kort och vill liksom få lite redogörelser om ens bakgrund. Där har jag då stått med absolut noll kort, well några kort som kompisar har tagit har jag väl lyckats roffa åt mig men mer än så är det inte.

X:et var hysterisk på att ta kort hon hade kameran med sig över allt och typ någon gång i månaden så satte hon och klistrade in allt i en fotopärm med tillhörande text som beskrev bilden. När det tog slut så tog hon pärmen och jag blev identitetslös.

Med tjejen här så har jag chansen för nu har väl teknologin gått framåt såpass att man kan få kopior, tjejen älskar även hon att ta kort dock så tokvägrar hon att lämna in kort på framkallning utan sånt skall göras själv. Eftersom vi saknar ett specialdesignat framkallningsrum i lägenheten så har inga kort framkallas under vår 4 åriga relation. Jag har lite på känn att när det är dags att flytta isär så kommer jag även här gå miste om bilderna.

Så för er grabbar som läser detta! Se nu till att ta lite kort på någon menlös kyrka eller med dig görandes en rolig grimas framför någon rolig vägskylt. Ja, jag vet att det kan tyckas riktigt fånigt men i det långa loppet så kan det innebära att ni får gegga!

Mange du är härmed varnad! Givetvis så kommer J aldrig dumpa en sån fantastisk kille som dig. Men att du efter 1 år i cph inte har en enda bild är obra. Eller att du efter VM i tyskland har tre bilder, 1 på mig som äter en korv, 1 på ett par skor, och 1 på en tjej som ser ut som J. Tja det räcker nog inte.

Sampath - Lyssna nu på farbror Dante och ta en massa kort på den där muren i kinesien.

Well jag har ju som sagt inte så många kort men det spelar ju faktiskt inte någon roll! Nästa tjej som undrar vem jag är och vad jag gjort så kommer jag med en lätt gäspning skicka över adressen till min blogg så kan hon läsa och bli vansinnigt förälskad i mig eftersom det här då framkommer vilken underbar människa jag är.

/D

5 comments:

Anette said...

Dante, vännen! Självutlösare, jag säger bara självutlösare. Med en sån på kameran så fixas en bakgrund och identitet i ett kick. Funkade ju för Depardieu i den däringa filmen som jag inte kommer ihåg vad den heter - så borde funka för dig med ;)

Nina said...

Lysande avslut! Jag tror det funkar.

Anonymous said...

din blogg säger ju en hel del om dig, så jag tror också det kommer funka! vi tjejer gillar killar med mycket humor, så här har du goda möjligheter med bloggen!

Puman said...

humor är en ganska knepig grej, att vara rolig är inte det lättaste.

Dante said...

NEt - Att jag inte tänkte på det! Så uppenbart, en självutlösare är ju varje singels bästa vän liksom ;-)

Nina - man kan ju alltid hoppas!

Tone - Fan vad jag gillar dig!

Sådana som dig gör att jag känner att det finns hopp! Fast utifrån det där med humor så kan jag konstatera att det på mina senaste två tjejer så har ej min humor vägt upp mina dåliga sidor. Det kan innebära att humor kanske inte är så viktigt eller att X och tjejen helt enkelt saknar humor.

jag hoppas på allternativ två ;-)

Puman - Jag ser rolig ut och det är ett pluss i kanten för mig! ;-)