Friday, December 08, 2006

Kollektivt!

Alltså jag vill inte låta som en billsnobb men jag i mitt yrke dom senaste 10 åren varit tvungen att ha bil varpå jag dom senaste åren ej har åkt kollektivt överhuvudtaget.

Idag åkte jag kollektivt till jobbet, det var fan spännande!

Så jävla mycket folk, alla sittplatser var tagna (givetvis satt jag bekvämt) och i korridoren så stod det typ 1000 pers på varandra. Det var fascinerande, det som var roligast var dock när ett gäng gymnasiekids undrade varför det var så lite folk på bussen. Ja jösses!

Samma gymnasieungar gick även upp i natt kl 3 för att se Fugelsang eller va fan han heter åka upp i rymden. Alltså skall det vara så här? vad fan har hänt med dagens ungdom? Ni är 17-18 bast ni skall inte gå upp mitt i natten och glo på ett djävla flygplan. Ni skall vara ute på stan knarka och råna gamla tanter. Eventuellt kan ni ligga i något badkar bedövade av två burkar aspirin med två snittade handleder samtidigt som ni lyssnar på Nick Cave typ.

Well well jag måste endå säga att jag är positivt överraskad med det här med buss till jobbet.

I går kväll innan jag somnade så låg jag och funderade på två saker,

- Vad för storts killar faller tjejer för
- Manlig vänskap

Det var stora tankar minsann jag kände att jag var något stort på spåret. Fast nu har jag glömt bort allt, snopet

/D

Ps om ni är lite osäkra på det här med hur man gör när man åker kollektivt så checka in Mimmis tips hon har typ svart bälte i att åka kollektivt, lite master Yoda över henne! Bra där!

1 comment:

Anonymous said...

Jag skulle hemskt gärna vilja läsa en utläggning av dig om vilka killar vi faller för och även om manlig vänskap! Shoot!