Friday, February 10, 2006

Ett steg fram och två steg bakåt

Någon frågade mig om det inte är jobbigt att hitta prylar att skriva om. Svaret är nej, jag lever ihop med min tjej samt umgås med humle och dumle varpå det alltid finns små tragiska anekdoter att berätta.

Igår var det fotboll i CPH Bröndby mot FCK. Vår kompanjon M stod för organisationen vilket så klart ledde till kaos. Killen propsade på att vi skulle till arenan redan vi fem tiden för ”att hitta en fet nice pub” jag försökte förklara att Bröndy arena ligger långt bort åt helvete och att hitta en pub där är lika omöjligt som att hitta en oskuld på Carlson & CO. Vi fick till slut tag i en brännare, som mer orden ”ta oss till en pub” dumpade av oss i en liten byhåla med ett grymt sunkigt ölhak. Mitt liv har förkortas med 4 år för jag tvingades vistas i den rökiga atmosfären. Så klart tog puben inga kort och ingen av oss hade några pengar och byn hade inga bankomater. Med instruktionen att en bankomat ”ligger ditåt” så började vi traska i den mörka blöta natten. M såg en taxi och vi började jubla av glädje, M ville att taxin skulle köra runt så att han slapp gå över gatan varpå han gjorde en gest som så klart taxin tolkade som att vi ej ville ha taxi. Idiot, alltså inte taxinliraren utan M. Men till slut efter lite om och men hittade vi en cashmachine och vi hittade en pub så vi kunde börja halsa öl.

Väl medveten om hur förra resan slutade för kompanjonen S (hotell, borttappade nycklar osv osv) så propsade jag på att vi måste äta. S gick efter lite om och men med på detta. Väl på arenan så var det en soft atmosfär en bra match och det var riktigt skönt att gå på match igen!

Efter matchen så var det ju det vanliga stöket, dvs Bröndbys grabbar försökte verka kaxiga mot köpenhamns grabbar men utan att ta det där riktiga steget något som vissa av oss upplevde som frustrerande. Som den våldstorsk S är så ville han initiera ett bråk mellan firmorna så att han kunde som åskådare få lite underhållning. S drog därför iväg en snöboll mot några CC killar något som ej uppskattades av alla och allra minst av Farbror blå, som valde att sätta handbojor på S och slänga in honom i en polis van modell större. M och jag som är charmiga grabbar försökte snacka loss S men det gick inte alls bra, kort sagt polisen var väldigt aggressiv. Så vi fick valet att knalla vidare eller själv hamna i bussen. En liten vinkning åt S och vi fortsatte vårt zick zackande genom natten mellan rabiata kravallsnutar och SSU och CC grabbar.

Väl hemma så fick jag ett samtal från S som hade blivit släppt av polisen med böter på 500 danska.

I det stora hela så var ju detta ett fall framåt för S eftersom hans föra fotbollsresa blev än dyrare med hotellkostnader, nu klarade han sig undan med 500 spänn och att han aldrig kan jobba i danmark. Bra där.

En bra resa kul som fan så klart! Det är med lite vemod som jag nu ser M åka hem till GBG efter sin sejour i CPH och att S skall flytta till kinesien. Tack grabbar det har varit kul!

Nu skall jag packa ihop och åka hem till Malmö. En lång dag i Göteborg lätt bakfull har inte varit kul.

God helg!

/D

2 comments:

Anonymous said...

Va fan!? Varför står det inget om Manges rädsla för småflickor? DET är ju den stora skandalen från den här resan...

/S

Dante said...

bra där S! Du det där glömde fan jag men visst har du rätt. Jag har lyckas förtränga detta. Men visst var det den stora skandalen.

Mange grabben med stort G, uppkittat med sin pringle keps och sin stone island tröja blev bortjagad från klacken av en tjej som kan har fyllt 18 år.

Tjejen tycker att mange inte klappar och sjunger så mycket och är på honom hela tiden och börja putta på honom. Till slut ber han mig att byta plats och i andra så vill han att vi flyttar "eftersom tjejen har massa kompisar".

Du och jag S tokvägrar så klart medans mange försvinner iväg och är borta i hela andra halvlek.

Rent ut sagt tragiskt.

/D