Thursday, February 09, 2006

Dags att börja träna.

Så sitter jag då idag på mitt nya kontorsrum. Möblerna har ju inte kommit ännu så ordet laptop har fått en ny mening.

Ett helt klart softish kontorshotell även om Turning Torso skymmer havsutsikten för mig.

Rummet brevid mig så sitter det en tjej som håller på med friskvård. Av någon underlig anledning så approachade hon mig med en gång, varför kan man ju undra så vältränad och deffad som jag är *host*. Hon körde sin säljpitch och gav mig en artikel om kognitiv terapi som skall hjälpa när man vill droppa vikt. Alltså hon har ju missuppfattat allt! Artikeln gick ut på att folk som var ledsna i ögat mumsade mat och dom var tvungna att bryta bilden av sig själva. Helt fel utifrån mitt perspektiv.

Fan när jag är ledsen i ögat och fett med singel då tokdeffar jag och snortar knark så jag blir så där charmigt heroinsmal och kan åla in mig i mina discokläder och få doppa min 47 cm långa svart fasa i något sunkigt krogragg, tydligen har stureplans chickens inte fatta att ölmage är pondus varpå smalhet är a och o om man skall krogknulla.

När jag mår tipp topp och sitter med en go prinsessa på handen ja då kan man ju fan unna sig lite käk hon har ju redan kärat ner sig i mig och sitter fast i the Dante magic spel och har liksom lyckas överyga sig själv om att jag är en fantastisk människa med eller utan ölmage. Visst att hon titt som tätt kan ge mig någon gliring men då är det bara att ta fram hundögonen och lite ynkligt fråga om det är mig som människa eller min kropp hon gillar. Hur mycket hon sårar mig när hon glirar mig, att jag änltigen hittat någon som gillar mig som jag är och inte någon ytlig brud som diggar mina vipkort och ser min kropp som en syltburk som skall utnyttjas för egen glädje.

Dock kontrar hon alltid med att hon vill väl eftersom hon gillar mig så mycket att hon vill att jag skall leva ett långt liv tillsammans med henne och inte dö 40 bast i en hjärtattack. Hon är smart tjejen. Fan varför lyssnade jag inte på polaren som sa att smarta tjejer bara är problem.

Well kanske dags att inse att tjejen inte har helt fel. Jag menar när jag blir överfallen av salladsbimbon på jobbet, som tydligen anser att jag skall börja "ta hand om mig" Hmm kanske läge att börja leva lite sundare då. Ikväll blir det ju fotboll i CPH så det får bli vatten och sallad idag. Eller nä jag börjar med prylen i morgon.

/D

No comments: