Thursday, February 16, 2006

Livet var en fest.

Idag vaknade jag upp och kände mig stark! Ni vet en sån där dag då man sovit gott, man går upp och ser sig själv i spegeln och inser att shit vad jag är snygg man har en bra hårdag, kostymen sitter som skräddarsydd och till och med ölmagen ser sexig ut. Så kände jag mig! Enda tills jag tittade närmare i spegeln under rakningen och la märke till att mitt på haken så hade jag ett gäng vita hårstrån. Ridå.

32 bast och vita hårstrån i skägget. Det är bara att hänga undan partykläderna och vinka bye bye till livsglädjen och söka jobb på något varuhus som jultomte och resterande av livet stå ut med pissig julmusik skrika ungar och träningsoverallsklädda mammor som tar kort på än där man sitter i sin tomtekostym med sitt gråskägg.

Hur går jag vidare från det här? Okej jag kommer ju aldrig att ha skägg iofs så ingen kommer ju att se detta men hela gråskägg prylen kommer ju att ställa enorma krav på mig. Typ som förr i tiden då jag alltid hade en kådis i fickan ifall något skulle hända. Nu blir det istället en rakhyvel som kommer att bli mitt nödkitt. Ponera att jag åker iväg och glömmer min rakhyvel och efter 24 timmar så börjar dom vita jävlarna krypa fram på haken. Då är det ju bara att hugga sig själv.

Shit jag kommer ju aldrig mer kunna sexa en bortamatch heller. Fan ligga där efter fylleknullet och vänta på en morgontur är ju bara att glömma. Det blir ju att så fort tjejen har somnat smita iväg och sticka hem och raka sig och gömma gubbansiktet i en låda. Ja just det ja, jag har ju tjej som jag älskar så jag kommer ju aldrig behöva bortamatcha mera, snacka om tur i oturen liksom!

Well frågan är om jag måste börja vara snäll mot tjejen nu för att hon skall stanna kvar med en vittskägg farbror eller om hon är så pass nere i mig att hon inte bryr sig. Dumt att chansa jag skall kanske börja vara lite snäll ibland typ kasta ett salladsblad i munnen på mig själv då och då samt så länge som möjligt dölja min skäggväxt för henne. Iofs så börjar ju hon att bli gammal varpå synen hennes lär väl börja rasa så hon kommer kanske aldrig se detta.

Vita hårstrån i skägget, jösses

/D

1 comment:

Anonymous said...

Det var nog det roligaste jag läst sedan Surte gled! Fantastic!