Friday, February 17, 2006

Käft!

Nästa person som börjar prata fågelinfluensa med mig så kommer jag trycka en död fågel rätt i facet på personen ifråga.

Okej jag har aldrig slickat någon anka i rumpan, jag har aldrig druckit kycklingblod jag har aldrig legat naken i en säng omgiven av döda svanar, mao jag befinner mig ej i riskzonen för att bli smittad. Så om inte du gör något av ovan så är det ju bara att hålla käften och sluta hyperventilera.

Visst är det synd om dom stackars fåglarna, jag menar dom där 3 svanarna på den tyska ön känner jag jävligt starkt för, snacka om softa svanar en tragedi att dom gick för tidigt ur tiden. För att inte tala om alla flyttfåglar i asien som dött, känns ju för jävligt. Nä just det inte så mycket att gråta över egentligen. Visserligen har väl ett 60tal personer dött av fågelinfluensan world wide, tragiskt så klart men 60 personer totalt har kolat av denna sjukdom. Typ 6000 personer om dagen lär väl dö i trafikolyckor och annat skit. Så helt ärligt fågelinfluensan må vara keff men sluta för bövelen sitta och hulka fram er rädsla om detta till mig. Som sagt nästa lirare som pratar fågelinfluensa med mig kommer få smaka min vrede.

Så till er som inte står i kön till apoteket för att köpa medicin mot ovan sjukdom eller för er som inte skall köa till systemet för er dagliga dos av tetrapaksvin för att dämpa er ångest önskar jag en trevlig helg.

Snö i gbg snö på vägarna kommer innebära en låååång bilfärd hem, Kul.

/D

5 comments:

Diesel said...

Fick inatt (på jobbet) frågan "Hur gör jag för att undvika att bli smittad av fågelinfluensan?". Synd att jag inte läste ditt inlägg innan för då kunde jag ju hänvisat till de första raderna där :)
Tror inte att den äldre damen som frågade brukar slicka ankor i rumpan hon heller...

Anonymous said...

Word! Du kan väl säga det till aftonblaskorna också? Så de slutar tjata...

Det artar sig till en ny SAFS - Severe Acute Fear Syndrome.

*suck*

/Inger

Dante said...

Jag hämtade lite indiskt käk i helgen när jag stod och väntade på maten så stod några tjejer i 30 års åldern och pratade om fågelinfluensan.

en av tjejerna var livrädd för att sjukan redan var inne i skåne och att hon numera ej äter kyckling. Den andra tjejen vidhöll att kyckling inte var en fågel och därför ej kunde drabbas av denna sjukdom.

Det var ju bara att åka hem och dricka vin och försöka förtränga vilka stolpskott jag delar denna jord med.

/D

Anonymous said...

Måste hålla med till fullo!

Just stay out of the blood drinking... :)

Världen är lite över-nervös helt klart.

/ patrik

Vi på Kantarellen said...

Underbart skrivet!/Från en som äter kyckling flera gånger i veckan.