Monday, February 27, 2006

Äntligen måndag!

Så var vardagen här igen, här har man gått omkring och trampat och bara väntat på att måndagen skulle dyka upp, det finns ju ingenting som att gå upp tidigt jobba jobba och jobba. All denna lätthet som helgen dra med sig är ju obra. Det enda som slår en vanlig måndag är en måndag där frukosten blev ett tuggummi och lunchen en lasagnen för 50 spänn som var frysen i mitten och till middag thaimat som smakade as. Jag är ett hav av harmoni och världen är magisk.

Så enough om min fantastiska måndag över till min helg.

Fredagen så var ju allt planerat så bra, gbg på dagen sista mötet kl 15 och sen sätta sig i racerbilen och komma hem i lagom tid till hockeyn för att sedan träffa lite kompisar kl åtta för att äta och sen gå ut. Det gick ju så där. Vd behagade att dyka upp i gbg och så vart mitt sista mötet kl 17 och avfärd från götet vid halv åtta tiden. Lätt försenad så hann jag dyka upp ungefär lagom tills övriga i ligan hade mumsat i sig sin mat. Med lite god vilja och en jävla anamma så hann jag ifatt övriga och det vart en riktig bra utekväll.

Lördagen var ju så där fantastisk som bara en lördag kan vara när man är lätt bakfull. Den bestod av en magisk mix av shopping fika (fika är djävulens verktyg betala typ 200 spänn för en kopp kaffe och en smörgås omgiven av högljudda människor, jag hatar fika) och jobb. Sen fick jag min belöning av Nannys kitchen hamburgare och lite rast vila.

Söndagen så var det upp kl 08.00 Min kompanjon Martin skulle flytta, Tyvärr har han hjälpt mig att flytta så många gånger att jag omöjligt kunde be honom dra åt helvete, jag menar att ens boka in en flyttning den sista os söndagen med femmilen och ishockey är det ju spöstraff på. Det jag tar med mig från flytten är att jag må vara fet gammal och allmänt skabbig men jag är fortfarande stark. Ingen träningsvärk alls idag!
- Martin visst känner du dig för jävlig och har träningsvärk, ljug nu inte för Dante.

Det andra jag tar med mig är jag från ett socionomiskt perspektiv fick insikt hur en ligist blir en ligist. Mången gånger har jag tänkt på hur martin blev som han blev. Killen har ju endå ett 200 universitetspoäng han är hyfsat intelligent och han har fått en god klassisk uppfostran i bästa barna i bullerby anda. Ändock är han ligist som inte klarar av att gå på boll utan att han hamnar i trubbel. Ibland har min tjej trott att jag umgås med Martin för jag själv gillar den där delen av fotbollskulturen men självklart är det endast ifrån ett forskarperspektiv som jag umgåtts med Martin.

Igår fick jag förklaringen. Efter vi hade tömt Martins lägenhet (skandalt packning alla tunga böcker i samma låda) och satt oss i lastbilen och styrde vår kos till Kristianstad trodde jag, men vi skulle längre ut i vildmarken än så. Vi skulle in i dom djupaste djupaste av snapphane skogar. Där mitt ute i skogen i iofs en oerhörd idyll bodde Martin. Självklart kan man ju inte att ta en sån där landsortspojk som pulsade i snö 4 mil för att kunna komma fram till utedasset och 14 mil till skolan, 9 mil till närmaste granne osv osv. Tar man ett sånt naturbarn och dumpar av honom på möllan klart att det blir en konflikt och att killen inte kan hantera läget.

Nä nu har jag inte tid att skriva mer om detta, ambitionen var att skriva en bok om denna ligist men nu satsar jag på att göra en svensk crocodile dundee film om Martin. Kanske markoolio i huvudrollen som Martin och typ Brad pitt som mig. Kan bli bra.

/D

4 comments:

Anonymous said...

Haha som vanligt är det 90% bullshit i din blog. Den dan jag har lika mycket fritid som du ska jag ta och bemöta alla verklighetsförvrängningar i den här bloggen. Nu nöjer jag mig med att säga att jag är djupt kränkt och slänger in en minifatwa på dig.

/Vän av ordning

Anonymous said...

jag vill få det infört i protokollet, att det må vara så att jag helt saknar verklighetsuppfattning om hur saker i verkliga livet fungerar i största allmänhet och hur man packar i synnerhet, men då är m., efter att han själv fått uppleva ett antal av våra flyttar och ändå packar sämre än vad jag hade gjort efter den mest omfattande lobotomin, utvecklingsstörd!

/tjejen

Anonymous said...

Å, ja, den filmen väntar då jag på! *skrattar gott*

Dante said...

Mr vän av ordningen aka Martin -

Jag noterar att du väljer att ej svara på frågan här om du fick träningsverk (vilket jag så klart inte fick)Eftersom jag misstänkte att du skulle ej svara här så ställde jag samma fråga till dig innan jag skrev i bloggen

Daniel skrev: 27 februari 2006 21:37
har du träningsvärk?
Martin skrev: 28 februari 2006 09:54
Jag hade fan lite träningsverk igår.
Du då?

MUHAAA!

Tjejen - Alltså så mycket han har gnällt att du packat för tungt i dina lådor att allt inte var färdigpackat när han var där. Leder ju verkligen till att man tror att han själv skall göra rätt.

Nää alla böcker i samma låda. När jag ställde frågan varför han fuckat up så svara han "jag vill inte separera böckern" nääää klart man inte vill separera böckerna, shit det hajjar ju alla vilka problem det leder till. Irak, fisk på pizza släng er i väggen ni vet inte vad problem är om ni aldrig separerat böcker från varandra.

Rita - filmen kommer, med kompisar som mina så blir det omöjligt att inte spela in en komedi.

;-)

/D