Wednesday, February 15, 2006

Vi drar till malmö

Nu vill jag hem! Alltså att säga hem om Malmö känns grymt keff. Så vad är det jag längtar till roliga farbröder med oförståelig dialekt, killgäng som jagar mp3spelare eller tjejer med en extremely bad klädsmak. Nä det där kan jag ju leva utan jag längtar hem för att mat och sova.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, malmö kan käk! Jag har ju blitt kvar i gbg sen i söndags och har nu "avnjutit" det gbg köket. Bla så käkade jag lunch idag på ett soft hak, absolut inget sunkhak. 75 pistoler för dagens lunch som för mig blev pyttipanna. Mums tänker ni, Blääää sa jag. Dom hade alltså kokat pyttipannan. Det var lumpenvarning över det hela kokt pyttipanna låter lika äckligt som det ser ut och smakar. Men det var ju bara på med ketchup och salt och mumsa endå men precis när jag lyckas vänja mig vid mina kräkkvaljningar så var maten slut. Inte nog med att dom serverar skitmat dom ger sådana där pyttesmå portioner som får mig att vilja starta min egen lilla kravall. Det hade fan aldrig hänt i malmö, dom kan sitt käk, dom vet om att jiddrar man med mat då kan det sluta illa.

Okej jag trodde aldrig jag skulle ge tjejen rätt i säng frågan. Jag har väl kanske varit lite sarkastisk när det diskuteras om vår Husler nest säng a 40 kakor var en bra eller en idiotisk investering. Jag har ju haft mitt syn rätt klar för mig. Men nu några dagar iväg från sängen så längtar jag som fan efter den. Jag har ont i ryggen efter helvetessängen jag legat på. Madrass på golvet eller rent av ligga helt och hållet på golvet var att föredra. Skandal!

Så där har vi det anledningen till att jag längtar hem, mat och sova. Jag är fan en rätt basic person endå. Släng in lite helrör och ett blåsjobb så är jag helt harmonisk och tillfreds rent utav lycklig. Frågan är om jag skall vara stolt för att jag är en person som blir glad för lite eller om jag skall sörja för att jag är en rätt så begränsad person med ett spädbarns intellekt och ambitioner. Frågar ni mig så vet jag svaret! Frågan ni tjejen min så vet hon också svaret. Frågan är dock om vi svarar samma sak.

Nä nu ringer min mat och sov klocka, dags att packa ihop och bege mig hem till malmö. Håll till höger nu alla billister det kommer gå fort hem ikväll känns det som.

/D

No comments: