Tuesday, March 27, 2007

Varför dricker ni lättöl?

Vad är det för folk som dricker lättöl till maten. Okej om jag skulle käka lunch med Berra 56 år som jobbat på varvet hela livet och liksom

a) Fortfarande inte fattat att lättöl inte är samma som en pilsner
b) Har så mycket snus i käften att han inte känner att lättölen smakar vatten
c) Är skönt vardagsberusad på gin så han känner ej om det är alkohol i drycken eller ej

Okej en sån lirare kan jag hajja dricker lättöl till maten. Men kollegor i 30+åldern. Varför varför dricker man då lättöl?

Öl sprit och vin och knark tages endast för att man skall bli påverkad så att omgivning blir snygg glad och trevlig. Men att så där sitta och hobbydricka för att det är gott? Nja så vuxen har jag inte blivit ännu

/D

2 comments:

Anonymous said...

Har i hela mitt liv bara sett en enda person som laddar inför en fotbollsmatch med att drick vitt vin. Dessutom med motiveringen att det innehåller mindre kalorier.
Något du känner igen Dante?

Dante said...

Men sampath - Det där visar ju på en sund inställning till träning och en hög ambition att komma i form.

Det går väl endå inte att jämföra med att dricka lättöl till maten?

Jag känner mig kränkt

/D